چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین صدا و سیما و وزارت کار

صدا و سیما

سینماپرس: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صدا و سیما امروز تفاهم نامه همکاری به منظور اشتغال و کارآفرینی امضا کردند.

به گزارش سینماپرس، مرتضی میرباقری معاون سیما در مراسم امضا تفاهم نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که صبح امروز در معاونت سیما برگزار شد، گفت: رسانه ملی توجه ویژه به موضوع کارآفرینی دارد و به عنوان یک جهت گیری اساسی ستادی را در این زمینه تشکیل داد که جدی‌تر به این امر بپردازد و در این مدت برنامه‌های متفاوت تولید شده و از رسانه ملی پخش کردیم که همچنین از این هفته مسابقه «میدون» در حوزه اشتغال و کارآفرینی از شبکه سه پخش می‌شود.

معاون سیما عنوان کرد: با توجه به اینکه چند صد هزار بیکار در کشور وجود دارد و بخش عمده آن جوانان با تحصیلات بالا هستند باید این موضوع ساماندهی شود و قطعاً به نظام اداری نمی‌توانیم بسنده کنیم، باید ظرفیت‌های ملی خود را بسیج کنیم و دولت به عنوان پشتیبان وارد عرصه شود تا  این خیل عظیم جمعیت شغل داشته باشند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار مسئولیت خود به صورت جدی به کارآفرینی و اشتغال می‌پردازد و امیدوار هستیم ظرفیت رسانه‌ای ما در کنار شما قرار بگیرد و طرح‌ها و برنامه‌های مشترک داشته باشیم.

میرباقری اظهار کرد: با تلاش‌های انجام گرفته می‌توان برنامه‌هایی را نمونه سازی کرد و در این مسیر جلو رفت و امیدوار هستیم با هدایت دقیق منابع اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی توضیح داد: امیدوارم این تفاهم نامه پیشران جشنواره کارآفرینی تلویزیون باشد و با هدایت دقیق منابع در شش ماهه دوم سال بتوانیم گام موثری در جهت حمایت از تولید ملی برداریم.

پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول هماهنگی سیاست‌های پیاده سازی اشتغال کشور چند برنامه را دنبال می‌کند، سعی کردیم در این مسیر اشتغال پذیری، مهارت، هماهنگی بین آموزش عمومی و فنی افزایش پیدا کند که برای این موارد طرح‌های اختصاصی را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌های دیگر ما کاهش هزینه اشتغال برای کارفرمایان است که از فارغ التحصیلان و جوانان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کند و بیمه سهم کارفرما را دولت مستقیم به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که این موضوع  باعث کاهش هزینه‌ها برای کارفرما می‌شود. همچنین در ۸ استان که نرخ بیکاری آن‌ها بیشتر است، یارانه دستمزد می‌دهیم و یک سوم دستمزد را به صورت مستقیم به کارفرما پرداخت می‌کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: گذر از دوره رکود برنامه اختصاصی ما به حساب می‌آید و با استفاده از تجربه سال‌های گذشته برای اشتغال و کسب و کارهای مختلف که دچار مشکل هستند برنامه طراحی کردیم که در دست اجراست.

وی گفت: برنامه‌های سال‌های اخیر ما این بود که کارآفرین برتر در سطح استان شناسایی کنیم و بعد از بین آن‌ها کارآفرین ملی معرفی می شود؛ این انتخاب به صورت علمی انجام می‌شد و مراسم نهایی آن را با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌کردیم.

منصوری گفت: برنامه امسال ما این است که با مشارکت صداوسیما این کار را انجام دهیم و انتخاب‌های اولیه از طریق تلویزیون باشد و مرحله معرفی دقیق کسب و کارها و شخص حقیقی کارفرما در مرحله نهایی صورت بگیرد.

در این مراسم مجید زین العابدین قائم مقام ستاد رونق تولید ملی، سیاح دبیر رسانه ای ستاد، دکتر سرهنگی دبیرکل دفتر توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، رفاه و اجتماعی، دکتر محمودی مشاور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر اسکندری رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.