سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

همزمان با تغییرات ساختاری در سازمان سینمایی؛

مجوز وی او دی و سریال نمایش خانگی از ارشاد خارج می‌شود/ ورود صداوسیما

VOD ها- وی او دی

سینماپرس: خبرها حاکی از آن است که مسئولیت وی او دی و سریال های شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما واگذار می شود.

به گزارش سینماپرس، در حال حاضر سازندگان سریال های شبکه نمایش خانگی و وی او دی ها برای مجوز ساخت و توزیع آثارشان باید به ادارات مربوطه در سازمان سینمایی مراجعه می کنند ولی خبرها حاکی از آن است که این روند قرارست از وزارت ارشاد خارج شود.

بر این اساس مقرر است که وظیفه صدور پروانه ساخت، مجوز توزیع و نظارت بر روند تولید سریال های شبکه نمایش خانگی و وی او دی ها به صدا و سیما واگذار شود؛ سازمانی که از گذشته تا امروز وظیفه ساخت سریال ها را برعهده داشته است و البته این آثار تولیدی به طور اختصاصی روی آنتن شبکه های آن می رود.

در چند سال اخیر با راه اندازی شبکه نمایش خانگی و سپس آمدن وی او دی ها در دل سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از تمرکز سریال سازی از تلویزیون برداشته و به تولیداتی در این عرصه ها منتقل شد ولی به تازگی متولیان فرهنگی به دنبال این هستند که روند مجوزهای این بخش را نیز به سازمان صدا و سیما واگذار کنند.

از نکات قابل اشاره این است که تولیدات شبکه نمایش خانگی در چند سال اخیر باعث شائبه های اقتصادی زیادی شده است و منشا ورود پول های کثیف به سینما را همین شبکه نمایش خانگی می دانند. تولید مجموعه هایی با هزینه هایی خارج از عرف و دادن دستمزدهای بعضا میلیاردی به بازیگران باعث انتقادهای زیادی بین منتقدان و اهالی رسانه شده است. اوج این مساله زمان بود که هادی رضوی سرمایه گذاری سریال «شهرزاد» به دلیل مشکلات مالی دستگیر، محاکمه و زندانی شد.

از سوی دیگر مدتی است که با موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، وظایف معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز تغییر کرده است و حال باید دید در حوزه شبکه نمایش خانگی و وی او دی چه خبرهایی رسانه ای می شود.

و اما محمدمهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی امروز در جلسه اعلام کرده است: ساختار معاونت ارزشیابی و نظارت به ۳ اداره کل که البته یکی از ادارات کل، دفتر مراکز مشاغل به همان شکل سابق البته با تمرکز بیشتر بر عملکرد و فعالیت ها با احتساب اینکه حوزه وی او دی هم به عنوان یک حوزه بزرگ و جدی در عرصه امروز سینمای کشور فعال شده است به آن مجموعه اضافه می شود و شاید بخش زیادی از فعالیت این دفتر را هم به خود اختصاص دهد.

*صبا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.