دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

درخواست جورج کلونی از دونالد ترامپ و اتحادیه اروپا:

تحریم علیه سودان جنوبی را تشدید کنید

جورج کلونی

سینماپرس: جورج کلونی بازیگرمشهور و سرشناس هالیوود در گفتگویی با سی ان ان خواستار اقدام هر چه بیشتر دولت های ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه سودان شد. وی این موضوع را به مشکلاتی مثل فساد اقتصادی و پولشویی مرتبط دانست.

به گزارش سینماپرس، جورج کلونی بازیگرمشهور و سرشناس هالیوود در گفتگویی با سی ان ان خواستار اقدام هر چه بیشتر دولت های ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه سودان شد. وی این موضوع را به مشکلاتی مثل فساد اقتصادی و پولشویی مرتبط دانست.

مدت ها است که جرج کلونی به موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی واکنش نشان می دهد و از حدود سه سال پیش نیز نسبت به بی ثباتی شدید مالی و خشونت در سودان جنوبی واکنش نشان داده است. اخیرا نیز در مصاحبه با سی ان ان به این موضوع پرداخته است.

این فعال و سخنگوی سیاسی به سی ان ان گفت: "همانطور که گرم شدن کره زمین بیابان ها را بزرگتر می کند، خشونت و فساد مالی نیز مردم را از یکدیگر دور می کند و فقر را بین میلیونها نفر اشاعه می دهد. " کلونی اظهار امیدواری کرد که دولت ترامپ تحریم هایی را علیه سودان جنوبی در نظر بگیرد. وی گفت: "جمعیت سودان جنوبی در طول جنگ داخلی خود هزینه سنگینی پرداخت کرده اند. "

در جریان این درگیری شش ساله تقریباً ۴۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و میلیون ها نفر آواره شدند. این جنگ سال گذشته به پایان رسد اما اکنون، عدم اطمینان نسبت به روند صلح وجود دارد. گزارشهای جدید نشان می دهد اکنون برخی دولتمردان سودان جنوبی به واسطه افراد و شرکتهای مختلف از سراسر جهان به اشاعه ضعف قانون و فساد این کشور دامن می زنند. افزون بر این ها نگرانی هایی درباره وضعیت محیط زیست در این منطقه نیز وجود دارد. درواقع این مشکل با آلودگی هایی مثل آلودگی نفتی همراه است و باعث اعتراض نهادهای مختلف زیست محیطی شده است.

کلونی در پاسخ به این سؤال که چگونه فعالیتهای سیاسی او بر انتخاب هنری او تأثیر دارد گفت: "فکر نمی کنم زمان بدی برای صحبت درباره چگونگی جنگ پوچ وجود داشته باشد. بد نیست بدانیم چگونه پیرمردها تصمیم می گیرند و جوانان می میرند. "

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.