سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

شیوا صادق اسدی مطرح کرد:

«خرچنگ» به مرحله انیمیت رسید

انیمیشن خرچنگ

سینماپرس: شیوا صادق اسدی درباره تازه ترین انیمیشن خود با نام «خرچنگ» توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش سینماپرس، شیوا صادق اسدی کارگردان آثار انیمیشن درباره تازه ترین فعالیت خود به صبا عنوان کرد: در حال حاضر مشغول تولید انیمیشن جدید خود با نام «خرچنگ» هستم که این انیمیشن، یک انیمیشن کوتاه ۱۱ دقیقه ای است.

وی درباره روند تولید این انیمیشن توضیح داد: تولید انیمیشن «خرچنگ» از دو سال پیش آغاز شده و در حال حاضر در اواخر مرحله انیمیت است و تا یکی- دوماه دیگر وارد مرحله تدوین می شود.

کارگردان انیمیشن کوتاه  «یال و کوپال»  در ادامه تشریح کرد: انیمیشن «خرچنگ» به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه می شود اما پروسه تولید فیلم یک پروسه تولید فردی است و برگرفته از کتاب های کانون نیست و داستان اوریجینال دارد.

وی در پایان درباره ارزیابی خود از وضعیت تولید انیمیشن در ایران گفت: من جشنواره پویانمایی تهران را به ویژه در بخش انیمیشن های کوتاه همیشه دنبال می کنم و گاه با آثاری در این جشنواره روبرو شده ام که از اندیشه و تفکر مستقل، درک عمیق از تصویر و ارزش هنری برخوردار بوده اند. اما این گرایش از انیمیشن، تحت فشارهای گوناگون به حیات خود ادامه می دهد. حمایت از آن بسیار ناقص صورت می گیرد و تنها با تلاش مستمر افراد این حوزه تا به حال انیمیشن کوتاه زنده مانده و رشد کرده است. از سوی دیگر، سیاست کلی حمایت از انیمیشن، صنعتی و تجاری است که نوع بسیار نازل آن تبدیل به جریان مسلط انیمیشن ایران شده است. در یک چشم انداز کلی من فکر می کنم که انیمیشن ایران رو به سوی بازاری تر شدن حرکت می کند و این گرایش حتی در سازمان هایی که وظیفه آنها حمایت از انیمیشن و سینمای هنری است نیز به وجود آمده است، به همین دلیل من  نسبت به آینده هنر انیمیشن خوش بین نیستم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.