یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

در حمایت از تولید آثار مستند؛

قدردانی یک مستند ساز از مدیر شبکه نسیم

علیرضا حسینی تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند گونیا

سینماپرس: علیرضا حسینی مستندساز، از مدیران شبکه‌های سیما در حمایت از تولید آثار مستند تشکر کرد و گفت: تولیدات ما با استقبال روبرو می‌شود.

به گزارش سینماپرس، علیرضا حسینی مستندساز به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمایت شبکه‌های مختلف سیما به ویژه شبکه نسیم در تولید مستندهای مهم و تاثیرگذار گفت: مجموعه مستند حکایت دل  این ایام در در روزهای یکشنبه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما در حال پخش است و تکرار آن دوشنبه‌ها معمولا بین دو خبر از شبکه یک پخش می‌شود و در آینده‌ای نزدیک از دیگر شبکه‌ها نیز پخش خواهد شد.

او افزود: امروز فیلم بانوی اخلاق و فلسفه را در پخش داریم که به زندگینامه و پرتره علمی استاد شهین اعوانی پرداخته ایم. او از فلاسفه مشهور است که در این پروژه خیلی به ما کمک کردند، تخصصش فلسفه اخلاق و فارغ التحصیل آلمان است و امیدوارم امروز و فردا دوستان فیلم را ببینند و مورد پسندشان واقع شود.

این تهیه کننده گفت: نکته‌ای که در مورد تولید مجموعه حکایت دل و مستند سالک فکرت که در مورد استاد دینانی بود و یک مستند دیگری با نام تهران شهر هزار حکیم  که هنوز پخش نشده، می‌خواهم بگویم این است که سفارش این مجموعه‌ها که به مشاهیر و نام آوران فلسفه و حکمت و ادبیات و فرهیخته‌های کشورمان است، را معاونت سیما به من داد تا درکنار بیژن شکرریز کارگردان این کارها را بسازیم.

وی افزود: بنده به عنوان تهیه کننده، قراردادها را با شبکه نسیم بستم و تولید این کار را زیر نظر دکتر کرمی در سال ۹۵ و ۹۶ شروع کردم و در ادامه با جابجایی دکتر کرمی که به سیما فیلم رفتند با حضور دکتر محمد احسانی مدیر فرهیخته و بسیار فرهنگی شبکه نسیم این کار را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ ادامه دادیم. واقعا اگر همکاری و همدلی دکتر احسانی و مجموعه مدیران شبکه نسیم نبود نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم.

حسینی اظهار کرد: شبکه نسیم در حال حاضر یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی است و فکر می‌کنم هر تهیه کننده‌ای دوست دارد برنامه اش از آن جا پخش شود، بخصوص برنامه‌هایی مانند حکایت دل که البته از شبکه‌های چهار و یک با استقبال مخاطب روبرو شده، اما جای آن‌ها در شبکه نسیم خالی است، زیرا ساختار این مستندها به گونه‌ای است که عام مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و مخصوص قشر خاصی نیست.

وی ادامه داد: امیدوارم این توفیق را داشته باشیم که با همکاری و همدلی مدیران سیما بخصوص دکتر احسانی یک کنداکتور خوبی برای این برنامه‌ها که تولیدش در شبکه خودشان بوده باز شود تا در شبکه‌های نسیم و نمایش برای مخاطبان عرضه کنیم.
حسینی خاطرنشان کرد: طی صحبت‌هایی که با مدیر شبکه چهار داشتیم سری بعدی این مستندها در این شبکه تولید خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.