دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

جشنواره ها

کدام کارگردانان برای حضور در جشنواره فجر ۳۸ آماده می‌شوند؟

سیمرغ

سینماپرس: در فاصله چند ماه مانده تا آغاز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلمسازان احتمالی حاضر در این رویداد فرهنگی را بشناسید.

به گزارش سینماپرس، جشنواره فیلم فجر با تمام نقاط ضعفش برای اکثر اهالی سینما و فیلمسازان مهم و جذاب است و حضور در آن اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که در اکران عمومی تاثیرگذار خواهد بود. البته که نمایش برخی فیلم‌ها در جشنواره برای برخی فیلمسازان خوش یمن نبوده و در نمایش عمومی به مشکل خوردند.

امسال سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر با دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار می‌شود و این دومین دوره دبیری او خواهد بود.

فیلمسازان در قالب فیلم اولی و آن‌هایی که بیش از یک فیلم ساختند، برای حضور در این رویداد فرهنگی از چند ماه پیش و شاید برخی از یکسال گذشته برنامه ریزی کرده اند و حتی تعدادی فیلم آماده نمایش و منتظر فراخوان جشنواره هستند.

نکته جالب اینجاست با وجود مشکلات اقتصادی کشور، ضعیف‌تر شدن بودجه‌های فرهنگی و گران شدن تولیدات، ساخت آثار سینمایی از رونق نیفتاده و می‌توان حدس زد جشنواره فیلم فجر امسال با انبوهی از فیلم مواجه شود و رقابت برای حضور در آن داغ‌تر و طبیعتاً حاشیه‌ها زیادتر باشد.

اینکه قرار است چه استراتژی برای تعداد فیلم‌های حاضر در جشنواره در نظر گرفته شود، به دبیر آن و شورای سیاستگذاری جشنواره ربط دارد؛ اما به نظر می رسد که امسال رقابت داغی را بین فیلمسازان شاهد باشیم. با یک نگاه کلی می توان حضور فیلم ها و فیلمسازان زیر را در جشنواره فجر امسال پیش بینی کرد؛

فیلمسازانی که خود را برای حضور در جشنواره فجر ۳۸ آماده می‌کنند

«خروج» بیستمین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا است که گفته می‌شود حال و هوای نقادانه بر مسائل کشور دارد. تا به حال حضور فرامرز قریبیان و مریلا زارعی در این فیلم قطعی شده است.

کدام کارگردانان برای حضور در جشنواره فجر ۳۸ آماده می‌شوند؟

«لتیان» اولین فیلم بلند سینمایی ساخته علی تیموری است که بازیگرانی، چون امیر جدیدی، پریناز ایزدیار و سارا بهرامی در آن بازی می‌کنند.

«روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان است.

«برف آخر» جدیدترین فیلم امیر حسین عسگری به تهیه کنندگی احسان علیخانی است. عسگری پیش از این «بدون مرز» را ساخته است.

«آتابای» فیلمی از نیکی کریمی است که بازیگرانی، چون هادی حجازی فر، جواد عزتی و ... در آن بازی می‌کنند. فیلمنامه این اثر به قلم حجازی فر است.

«سه کام حبس» هشتمین فیلم سامان سالور است که فعلا ًخبر حضور محسن تنابنده و پریناز ایزدیار در آن رسانه‌ای شده.

کدام کارگردانان برای حضور در جشنواره فجر ۳۸ آماده می‌شوند؟

«عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج زاد به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی است که خبر حضور محسن تنابنده و ساره بیات در این فیلم منتشر شد. فیلم قبلی ایرج زاد «تابستان داغ» بود.

«بی صدا حلزون» اولین فیلم بلند سینمایی بهرنگ دزفولی زاده است که تهیه کنندگی آن را مرتضی شایسته بر عهده دارد. در این فیلم بازیگرانی، چون محسن کیایی، هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و ... در آن بازی می‌کنند.

«جنوب از جنوب شرقی» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی است. فیلم قبلی احمدی «مصادره» بود.

«روز صفر» اولین فیلم بلند سینمایی سعید ملکان و تهیه کنندگی او با بهرام توکلی است که حضور امیر جدیدی در آن قطعی شد.

«قاتل و وحشی» فیلم حمید نعمت اله است که به تازگی خبری در خصوص حضور لیلا حاتمی در آن منتشر شد.

«داستان درخت گردو» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی است و حضور پیمان معادی در این پروژه قطعی شد. مهدویان یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های چند سال اخیر سینمای ماست.

کدام کارگردانان برای حضور در جشنواره فجر ۳۸ آماده می‌شوند؟

«مجبوریم» جدیدترین فیلم رضا درمیشیان است که ژاله علو، بهمن فرمان آرا، فاطمه معتمدآریا، پارسا پیروزفر، نگار جواهریان، پردیس احمدیه و ... در آن بازی می‌کنند.

«کیک زرد» به کارگردانی علی شاه حاتمی و جلیل شعبانی است.

«چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن و تهیه‌کنندگی امیرحسین آشتیانی پور است. امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم هستند.

«از مهران تا مهران» به کارگردانی رقیه توکلی است. فیلم قبلی این کارگردان «مادری» بود.

«سمپاشی» به کارگردانی علی یاور و تهیه‌کنندگی محمد علی سجادی است که بازیگرانی چون امیر آقایی، رضا یزدانی، لیلا اوتادی، مهدی ماهانی و ... در آن بازی می‌کنند.

این لیست احتمالی فیلم‌های درخواست کننده برای حضور در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر است. البته پروانه ساخت‌های زیاد دیگری صادر شده، اما هنوز خبری از تولید آن‌ها منتشر نشده است. تعدادی فیلم هم در سکوت خبری در حال تولید هستند و احتمال دارد از بین این آثار درخواست کننده داشته باشیم.

*باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.