سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

فاطمه گودرزی مطرح کرد؛

«ایل دا» مخاطب را پای تلویزیون نگه می‌دارد/ لُری صحبت می‌کنم

فاطمه گودرزی*

سینماپرس: فاطمه گودرزی که قرار است نیمه مرداد جلوی دوربین «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل برود از دلایل پذیرفتن این نقش و کارهای جدید خود سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون درباره ایفای نقش «دا گل» در سریال «ایل دا» که به کارگردانی راما قویدل ساخته خواهد شد، به صبا عنوان کرد: از آنجا که قصه سریال «ایل دا» به استان لرستان باز می گردد و من اصالتا لر هستم بنابراین طبیعی است که پیشنهاد بازی در این نقش برایم جذاب باشد و آن را دوست داشته باشم.

وی افزود: به دو دلیل ایفای نقش «دا گل» را در این سریال پذیرفتم؛ اولین آن همکاری دوباره با راما قویدل در مقام کارگردان است و دومین آن متفاوت بودن «ایل دا» به لحاظ نقش و فضاسازی با آخرین کار تلویزیونی من که سریال «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان بود.

بازیگر سریال «ایل دا» با بیان اینکه به احتمال زیاد قرار است بازیگران با گویش لری صحبت کنند، مطرح کرد: من اصالتا لر هستم و به همین دلیل بهتر از بقیه می توانم صحبت کنم اما همه بازیگران این سریال لر نیستند ولی در کنار ما اقوام لری قرار دارند که می توانند و لازم است به ما کمک کنند که با گویش لری به درستی حرف بزنیم.

گودرزی با بیان اینکه «ایل دا» از نیمه مرداد ماه جلوی دوربین می رود، مطرح کرد: من یکی از نقش های اصلی این سریال را ایفا می کنم و معتقدم از آن جایی که این سریال قصه متفاوتی دارد می تواند مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به تازگی ۲ تله فیلم با موضوعات اجتماعی کار کرده است، تصریح کرد: «نبض نگاه» به کارگردانی سید مجتبی اسدی پور را کار کردم که احتمالا در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان شرکت می کند. «مامان مهشید» به کارگردانی نوید اسماعیلی نام دومین فیلمی است که من در آن همان نقش نام فیلم یعنی مامان مهشید را ایفا کرده ام.

بازیگر سریال «لحظه گرگ و میش» در پاسخ به این پرسش که چرا ساخت تله فیلم در تلویزیون کم شده است، اظهار کرد: کمبود بودجه در تلویزیون علت اصلی کم شدن ساخت تله فیلم در این رسانه است و برای حل این مشکل کافیست بودجه آن تامین شود.

گودرزی در پایان درباره اینکه کار در سینما برای او جذاب تر است یا در تلویزیون، گفت: مسلما همه دوست دارند در سینما فعالیت کنند ولی به دلیل آنکه در این چند وقت پیشنهاد خوبی دریافت نکرده ام تلویزیون را که مخاطب بیشتری دارد، ترجیح می دهم.

«ایل دا» به کارگردانی راما قویدل، نویسندگی نوشین پیرحیاتی و تهیه کنندگی سید علیرضا سبط احمدی در ۲۶ قسمت و ۸۰ لوکیشن مختلف در مناطق بکر و منحصر به فرد لرستان و در فضایی کاملا روستایی و بومی تولید خواهد شد.

موضوع این سریال اتحاد، همبستگی و ایستادگی مردان و زنان عشایر و روستایی مناطق مرزنشین و غرب کشور برابر متجاوزان خارجی، خائنان داخلی و وطن فروشان به خاک این مرز و بوم است و قصه ایثار و فداکاری مردم غرب کشور در سال های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ را روایت می کند.

عواملی که تاکنون به این پروژه پیوسته اند عبارتند از محمدرضا نجفی مدیر تولید، مصطفی احمدیان مدیر تصویربرداری، محمدجواد رجب زاده مدیر برنامه ریزی، محمدرضا قومی طراح گریم، رضا حاج درویش طراح صحنه، رضا خسروی آهنگساز، ونداد احمدیان تصویربردار، محمدحسین غفاری صدابردار، عظیم محمدی جلوه های ویژه میدانی، سینا قویدل جلوه‫ های بصری، دلیله صوفیانی طراح لباس، رضا شهریاری دستیار یک کارگردان، مازیار صالحی دستیار دو کارگردان، سید محمدعلی سبط احمدی دستیار تهیه کننده، علی بهرمند جانشین تولید، محمد عسگری دستیار یک تصویر، مرتضی اسکندری مدیر تدارکات، سحر شهبانی نوری منشی صحنه، ولی الله خزایی دستیار یک صحنه، فریدون سهندی دستیار دو صحنه، سید مهدی نجفی ساخت دکور، مهدی شعبانی دستیار دکور، علی خیری مدیر صحنه، منیژه عزیزی دستیار یک لباس، ارسطو مرادی دستیار لباس، طیبه دوست دوخت لباس، احسان رشیدیان، محمد میثمی و غلامرضا نورمحمدمنش دستیار تدارکات، محمد نیکروز و نعمت محمدی همیاران تدارکات.

مجید مظفری (صالح خان)، خسرو شهراز (نصیر خان)، فاطمه گودرزی (دا گل)، علی دهکردی (دکتر هوشنگ)، جعفر دهقان (کاکاوند)، رحیم نوروزی (ایرج)، کاظم هژیر آزاد (شیر علی خان)، کوروش سلیمانی (شیرزاد)، امیرمحمد زند (فرهاد)، قربان نجفی (شیخ رحیم)، سینا رازانی (کریم)، مهدی صبایی (منصور)، رضا نجفی (عمو برفی)، مژگان صابری (هاویر)، بهروز چاهل (دکتر هندی)، محمدصادق ملک (جابر و قادر)، سیامک ادیب (قباد)، پویان گنجی (یاور)، میترا رفیع (گندم)، زینب قادری (راحیل)، مسعود امین ناجی (بهادر)، طیبه دوست (زیور)، منصور نواصری (کامل)، امید محمد نژاد (کیومرث)، فاطمه آقا بابایی (ننه نازار)، مهدی افشار (گروهبان واحدی)، معصومه بافنده (آساره) در سریال «ایل دا» ایفای نقش خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.