شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹

نادره ترکمانی مطرح کرد:

جشنواره فیلم کودک فرصت تنفس سینمای کودک است/ به فکر اکران باشیم

نادره ترکمانی

سینماپرس: عضو هیات انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان این رویداد را فرصتی برای تنفس سینمای کودک دانست.

به گزارش سینماپرس، نادره ترکمانی عضو هیات انتخاب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان که در اصفهان برگزار می شود با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره یک امتیاز مثبت برای سینمای کودک و نوجوان ایران است، به صبا گفت: این جشنواره فرصتی است تا آثاری که در این حوزه تولید شده اند به نمایش دربیایند و با هم رقابت کنند. همچنین این جشنواره شرایطی فراهم می کند تا کودکان هم فرصت داشته باشند روی صندلی های سینما بنشینند و مخاطب آثار مخصوص خودشان باشند.

وی درباره کیفیت آثار راه یافته به سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان بیان کرد: بسیاری از آثار از جمله آثار بلند را هنوز ندیده ایم و تنها تا این لحظه آثار کوتاه و انیمشین را تماشا کرده ایم پس نمی توان درباره کیفیت تمام آثار این دوره از جشنواره صحبت کرد، اما امیدوارم در این دوره شاهد اتفاقات خوبی در سینمای کودک و نوجوان باشیم. همچنین به شخصه امیدوارم فیلمسازهای جدیدی به سینمای کودک اضافه شود و در نهایت اکران مناسبی را در این حوزه داشته باشیم.

این کارگردان با اشاره به این موضوع که برگزاری این مدل رویدادها کمک بسیاری به سینمای ما می کند، تصریح کرد: جشنواره ها فرصت و انگیزه خوبی است تا فیلمسازها فیلم بسازند. این موضوع فقط مربوط به جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نیست و درباره تمامی جشنواره های سینمایی صدق می کند. گرچه متاسفانه به مساله اکران فیلم های کودک کم توجهی می شود و مشکلات زیادی وجود دارد اما با وجود این مشکلات، برگزاری این جشنواره همچنان به نفس کشیدن سینمای کودک کمک می کند.

وی ادامه داد: اینکه فیلمسازها امیدی به نمایش فیلم هایشان در جشنواره دارند اتفاق خوبی است. وقتی تعداد زیادی اثر برای حضور در جشنواره ارسال می شود، به این معنی است که کارگردان ها علاقه و انگیزه زیادی دارند تا آثار خود را به نمایش دربیاورند. به طور کلی، به نظر من برگزاری این فستیوال کمک بسیار زیادی به سینمای ما و مخصوصا حوزه سینمای کودک می کند.

ترکمانی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به تغییر دبیر این دوره از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان بیان کرد: جشنواره یک سیاست کلی دارد که هر دبیری هم بیاید طبق همان سیاست عمل می کند، منتها هرکدام از این افراد که دبیر جشنواره هستند، در اجرای سیاست های خود، طبق سلیقه ای که دارند عمل می کنند که این مساله هم به نظرم طبیعی است. علیرضا رضاداد دبیر قبلی جشنواره، خیلی خوب در دورانی که دبیر جشنواره بود عمل کرد، علیرضا تابش دبیر جدید جشنواره هم به نظرم رویکردی خلاقانه دارد و دنبال ایده های جدیدتر است به طور مثال بخش هایی که امسال به جشنواره اضافه شدند از جمله تغییراتی هستند که دبیر جدید جشنواره اعمال کرده است. در مجموع من احساس می کنم این فستیوال رو به جلو در حال حرکت است و این نگاه خلاقانه به برگزاری آن کمک کرده است.

کارگردان فیلم «خاله سوسکه» با بیان این موضوع که جشنواره هر سال نسبت به سال گذشته پیشرفت می کند، گفت: امکان ندارد که برگزاری این جشنواره هر سال نسبت به سال گذشته پیشرفت نکرده باشد. ممکن است نقدهایی به برگزاری آن، وارد باشد اما به دلیل اینکه کیفیت برگزاری جشنواره های فیلم مربوط به فیلمسازها و آثار آن هاست و چون اعتقاد داریم کارگردان های ما در حال تلاش برای بهبود کیفیت آثار هستند، پس می توان گفت که جشنواره های سینمایی هر ساله نسبت به سال گذشته پیشرفت می کنند.

ترکمانی در بخش پایانی صحبت های خود با بیان این مطلب که سال آینده قصد دارد با اثری در جشنواره حضور پیدا کند، گفت: من به دلیل اینکه امسال در هیات انتخاب جشنواره هستم، نمی توانم اثری را برای حضور در این فستیوال داشته باشم اما امیدوار هستم سال آینده با فیلم جدیدم در جشنواره حضور داشته باشم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.