دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

در دومین نشست خبری جشنواره فیلم شهر عنوان شد:

فودکورت پردیس ملت همزمان با افتتاح جشنواره آغاز به کار خواهد کرد/ از برگزاری بزرگداشت برای سینماگران پیشکسوت تا تقدیر از خادمان حوزه شهری

نشست خبری هفتمین جشنواره فیلم شهر

سینماپرس: هاشم میرزاخانی دبیر هفتمین جشنواره فیلم شهر در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی-شهری گفت: فودکورت پردیس ملت همزمان با افتتاح جشنواره آغاز به کار خواهد کرد و مشکل پارکینگ این پردیس سینمایی نیز در حال رفع شدن است؛ وی سپس از برگزاری مراسم بزرگداشت برای ۶ هنرمند پیشکسوت سینمای کشور در آیین های افتتاحیه و اختتامیه این رویداد خبر داد و جزئیات مهم برگزاری این رویداد سینمایی را برای اصحاب رسانه تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس دومین نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر صبح امروز با حضور دست اندرکاران این رویداد و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

دبیر این دوره از جشنواره در ابتدا شعار این جشنواره را اعلام کرد و گفت: شعار این دوره از جشنواره «شهروند مسئول، شهر سالم» است؛ افتتاحیه جشنواره همزمان با افتتاح سالن چند منظوره پردیس ملت که ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه ۲۶ تیر برگزار خواهد شد، خواهد بود و در این آیین بخشی از جوایز برگزیدگان اهدا خواهد شد. در این دوره گالری تجسمی شهر را هم داریم که آثار محتوایی و پیام رسان در حوزه شهری را به نمایش خواهیم گذاشت و ساعت ۱۹ همان روز افتتاح خواهد شد.

میرزاخانی در ادامه از آغاز کار فودکرت پردیس ملت همزمان با آغاز کار جشنواره خبر داد و اعلام کرد: در افتتاحیه آیین نکوداشت مرحوم جمشید مشایخی و بزرگداشت استاد داریوش اسدزاده برگزار خواهد شد و تمامی تلاش دست اندرکاران جشنواره این است که استاد اسدزاده در این مراسم حضور داشته باشند. همچنین بزرگداشت‌هایی هم برای علی نصیریان، مسعود رایگان، رویا تیموریان و پروانه معصومی برگزار می‌شود. در این دوره از ۴ چهره شاخص در حوزه خدمات شهری و پلیس راهرو تقدیر خواهد شد.

در ادامه این مراسم از پوستر بزرگداشت‌های جشنواره که محمد روح‌الامین آن را طراحی کرده بود رونمایی شد. سپس دبیر این دوره به معرفی هیئت داوران و انتخاب پرداخت و گفت: در بخش محله، داوری و انتخاب برعهده داریوش یاری و شبنم قلی خانی و هادی مقدم دوست است و دو تندیس، ۷ هفت دیپلم افتخار اهدا می‌شود. در بخش مسابقات تبلیغات سینمای ایران مسعود نجابتی، آرش معیریان، ساعد نیک ذات ۵ تندیس اهدا خواهد شد، در بخش سریالهای تلویزیونی با داوری سیدعلی حمیدی، امیر بوالی، رحمان صیفی ۶ تندیس اهدا می‌کنند، در بخش فیلم های کوتاه و نیمه بلند نرگس آبیار و محمدعلی فارسی، علیرضا گلپایگانی و محمدرضا شفیعی، احمد ضابطی جهرمی، مصطفی کیایی، هومن بهمنش داور هستند و ۱۴ تندیس اهدا خواهد شد. در حوزه سینمایی و ویدئویی داوری بر عهده حسین کرمی، محمد مهدی عسگرپور، پرویز شیخ طادی، محمود کلاری، حبیب رضایی بوده و ۱۴ تندیس اهدا خواهند شد. در نهایت ۳۲ تندیس در بخش ملی خواهیم داشت.

میرزاخانی عنوان کرد: در بخش بین‌الملل پوران درخشنده و پیمان معادی از ایران و سورا سرنگی، جردن هالندر و عباس یوسفی داوری را برعهده دارند. در این دوره از جشنواره کارگاه‌های انتقال تجربه نیز برگزار می‌شود. اختتامیه این جشنواره ۳۱ تیرماه در تالار وحدت در ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره فیلم شهر ادامه داد: در این دوره پویش شهروند مسئول شهر سالم را هم داریم که برگزیدگان یکسال به طور رایگان تماشای فیلمهای سینمایی برایشان امکان پذیر است.

میرزاخانی در پاسخ به سوالی درباره خروج فیلم عطشانی از جشنواره فیلم شهر توضیح داد: مشکلی که به وجود آمده حل شده است به هرحال یک ناهماهنگی در کنداکتور ایجاد شده بود و ایشان از آن دلخور شده بودند و بعد از مذاکراتی،  گفتند مشکلی نیست و فیلمشان در جشنواره حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.