سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

توسط دبیر جشنواره صورت گرفت؛

تشریح جزئیات برگزاری جشنواره تئاتر لبخند/ وزیر ارشاد به مراسم اختتامیه می‌آید

جشنواره تئاتر لبخند

سینماپرس: جمعه ۲۱ تیرماه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر لبخن در پاکدشت برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حمایت مسئولان از جشنواره تئاتر لبخندبهزاد فراهانی دبیر دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر شهرستان پاکدشت ویژه استان تهران، در خصوص فعالیت های این جشنواره به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جشنواره تئاتر پاکدشت در دوره دوازدهم با نگاه طنز و لبخند در سطح استان تهران برگزار می‌شود. این جشنواره فعالیت خود را در بهمن ۹۷ و دبیرخانه جشنواره از اردیبهشت ۹۸ کار خود را شروع کرد. ۸۴ اثر در قالب اجرا و فیلم در مرحله اول به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و سپس توسط داوران انتخاب آثار آقایان ابراهیم گلدار زاده، دکتر فرزاد شیرنسب و مجید ستایش آثار مورد بازبینی قرار گرفت. پس از دوره بازبینی ۱۲ اثر به علاوه یک برای بخش نهایی معرفی شدند؛ یعنی ۱۲ اثر برای بخش رقابت و یک اثر برای بخش جنبی برگزیده شدند.

فراهانی در خصوص انتخاب بخش جنبی جشنواره گفت: انتخاب این بخش برای احترام به اتباع هنرمندان افغانستان است. این هنرمندان اثری داشتند و نظر هیئت انتخاب داوران جشنواره این بود که برای احترام به اتباع ایرانی این نمایش در بخش جنبی و مهمان جشنواره اجرا شود. پس از دوره انتخاب آثار، کارها مورد بازبینی شورای نظارت و ارزشیابی شهرستان پاکدشت توسط حجت الاسلام والمسلمین اردستانی، دکتر فرزاد شیرنسب و دکتر علی احمدی و علیرضا رحیم دل قرار گرفت. آثار راه یافته به مرحله نهایی از ۱۷ تا ۲۰ تیر ماه در ۴ روز و روزی ۳ اجرا در بخش مسابقه و اجرای بخش جنبی نیز در دو روز پایانی جشنواره در سه سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام صادق (ع)، فرهنگسرای پاکدشت و سالن سینما فرهنگ فرهنگسرای پاکدشت در سانس‌های ۱۵ , ۱۷ و ۱۹ ویژه عموم و ۱۷ , ۱۹ و ۲۱ ویژه هنرمندان و داوران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در روز ۲۱ تیرماه ساعت ۱۶:۳۰ مراسم اختتامیه در پاکدشت سالن اجتماعات شهید موسوی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان مطرح کشور اجرا می‌شود. در این ویژه برنامه مراسمی برای یاد بود استاد بزرگ هنر کشور، مرحوم استاد جمشید مشایخی را نیز خواهیم داشت. ۸۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه کارهای فاخری بودند و نگاه ما هم به آثار نگاه طنز و لبخند بوده است و برای اینکه فضای جامعه تلطیف و روحیه بهتری پیدا کند، سعی کردیم نگاه ما نور امید را به دل مردم بتاباند. ۱۲ اثر منتخب در بخش رقابت، آثاری فاخر هستند.

فراهانی درخصوص اجرای هنرمندان افغان بیان کرد: ما این احترام را به کشورهای دوست وهمسایه و ویژه هنرمندان افغان داشتیم. فضا و امکانات مهیا برای شرکت این هنرمندان در جشنواره‌ها نبوده است و از طرفی جمعی از مردم افغانستان در شهرستان پاکدشت زندگی می‌کنند و این تصمیم برای استفاده از هنرمندان آن‌ها گرفته شد. به لحاظ کیفیتی یک اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ما سعی کردیم آن را در کار بگنجانیم. سعی شد این فضا برای هنرمندان درنظر گرفته شود تا هنرمندان با روحیه ایرانی و ارتقا زبان فارسی در کشورهای همسایه کار را پیش ببرند و البته هدف ما ترویج زبان و فرهنگ فارسی در کشورهای دوست و همسایه بوده است.

وی ادامه داد: من از مسئولینی که دوش به دوش ما حرکت کردند، تشکر می‌کنم و البته حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز اختتامیه نیز نشان از حمایت ایشان دارد. ما در این جشنواره تلاش یکپارچه مسئولین را داشتیم و ما را تنها نگذاشتند. همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز درباره تئاتر ویژه طنز نگاه بسیار زیبایی داشتند، در همین راستا حرکت کردیم و هدف ما نشاط و شادمانی اجتماعی است.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر شهرستان پاکدشت ویژه استان تهران با عنوان «لبخند» از ۱۷ لغایت ۲۲ تیرماه به دبیری بهزاد فراهانی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.