دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

امیرهوشنگ معین مطرح کرد:

«گرگ و گله می‌برم» به روسیه می‌رود/ تولید انیمیشن برپایه زندگی شیخ صنعان

پویانمایی «گرگم و گله می برم»

سینماپرس: امیرهوشنگ معین با اعلام اینکه انیمیشن «گرگ و گله می برم» اواخر تیرماه در جشنواره ای در روسیه شرکت می کند، درباره تولید جدیدش توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، امیرهوشنگ معین انیماتور درباره جدیدترین انیمیشن خود به نام «آیینه خیس» در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: انیمیشن «آیینه خیس» کار کوتاه هشت دقیقه ای است که با همکاری مرکز گسترش سینما مستند تجربی در دست تهیه است و به احتمال زیاد تولید آن تا پایان سال ۹۸ به اتمام می رسد.

این انیماتور با اشاره به اینکه «آیینه خیس» در مرحله تولید است، بیان کرد: بخش های مختلف این انیمیشن را به تنهایی انجام می دهم به جز بخش موسیقی و صدا که هنوز مشخص نیست با چه کسانی در این زمینه همکاری کنم.

کارگردان «درخت پرتقالی» افزود: موضوع «آیینه خیس» درباره پیرمرد نقاشی است که شخصیت او را با الهام از شیخ صنعان به تصویر می کشم و قصه هم برداشتی آزاد از داستان شیخ صنعان است.

معین در بخش دیگر صحبت هایش درباره حضور انیمیشن «گرگ و گله می برم» در جشنواره های جهانی مطرح کرد: انیمیشن «گرگ و گله می برم» در جشنواره هایی چون انسی فرانسه، انیمافست زاگرب و انیمک اسپانیا حضور داشته است و به تازگی از جشنواره ژاپن مدیا آرت و سوفیا بلغارستان موفق به کسب جوایزی شده است. همچنین از آخرین حضورهای بین المللی این انیمیشن می توان به جشنواره اینسامنیا اشاره کرد که ۲۷ تا ۳۱ تیر در روسیه برگزار خواهد شد.

معین درباره تجربه حضور خود در دو جشنواره انیمافست زاگرب و ژاپن مدیا آرت گفت: زمانی که در این دو جشنواره حضور داشتم متوجه شدم که برای شرکت کنندگان در این دو جشنواره، انیمیشن ایران ناشناخته است و خیلی از سینمای ایران فیلم ندیده اند و عده ای فکر می کردند که قرار بوده است با فیلم خود مانیفستی بدهم در صورتی که فضای کار من کودکانه بود.  

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم در زمینه هنر انیمیشن ایران اطلاع رسانی بیشتری به ویژه در بخش بین الملل صورت گیرد و به نظر من راهکار این قضیه آن است که ارتباطات بین المللی چه با حضور فیلمسازها در جشنواره ها و چه ارتباط با نشریه های خارج از کشور بیشتر شود و این راهکار می تواند انیمیشن ایران را بهتر به جهان بشناساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.