یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

جواد مولانیا مطرح کرد؛

«چهار، سه، دو، یک» ستاره مربعی نیست

چهار سه دو یک

سینماپرس: مجری مسابقه «چهار، سه، دو، یک» می گوید این برنامه هیچ اسپانسری ندارد و سعی کرده است با حضور استادان دانشگاهی که داور این مسابقه هستند فضای علمی حاکم بر برنامه را حفظ کند.

به گزارش سینماپرس، جواد مولانیا مجری سینما، تلویزیون و کارگردان تئاتر درباره سری جدید مسابقه «چهار، سه، دو، یک» که با شروع فصل تابستان روی آنتن شبکه ۴ رفته است، به صبا توضیح داد: از اول تیرماه این مسابقه از شنبه تا سه شنبه پخش شد اما زمان پخش آن به دلیل آنکه شبکه برنامه های متنوعی را برای فصل تابستان در نظر گرفته است، تغییر کرده و قرار است دو روز در هفته روزهای دوشنبه و سه شنبه از شبکه چهار سیما پخش شود.  

وی با اشاره به اینکه از زمان ساخت مسابقه به عنوان مجری حضور داشته است، بیان کرد: «چهار، سه، دو، یک» اولین مسابقه در حوزه هنرهای نمایشی است که اطلاعات مربوط به سینما، تلویزیون و تئاتر را از شرکت کنندگان می پرسد و هیات داوران به آنها امتیاز می دهند و بقیه مسابقه هایی که در این زمینه ساخته شده به نحوی الگوبرداری از ما بوده است.

به گفته مجری مسابقه، «چهار، سه، دو، یک» برخلاف دیگر مسابقات تلویزیونی سعی کرده است از داورانی که تحصیلات آکادمیک دارند و از نظر سواد رسانه ای در جایگاه قابل توجهی قرار دارند، دعوت کند و این مسابقه به دنبال حضور افراد چهره، سوپراستار و کسانی که می خواهند دیده شوند، نرفته است.

ستاره مربعی نیستیم 

مولانیا با بیان اینکه این مسابقه برخلاف بیشتر برنامه ها برنامه ستاره مربعی نیست و اسپانسر ندارد، عنوان کرد: «چهار، سه، دو، یک» قصدش آن است که خود را در مرحله دانشگاهی حفظ کند و وارد فضای برنامه هایی که اسپانسر دارد، نشود. استادان دانشگاه در رشته هنرهای نمایشی، استادان کارگردانی و بازیگری از داوران مسابقه هستند که به صورت چرخشی سه نفر داور از حوزه بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و منتقد به عنوان داور در هر قسمت از مسابقه حضور دارند و اطلاعات شرکت کنندگان را محک می زنند و هنگام رای دادن نیز اکثر اوقات اختلاف نظر دارند که باعث جذاب تر شدن مسابقه می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که سری ششم و هفتم مسابقه چه تفاوتی با سری های قبلی دارند، گفت: اسلوب، شیوه و فرم برنامه همانند سری های گذشته ثابت مانده و تغییری نکرده است اما در سری ششم و هفتم فیلم برای نمونه سوال هایی که به شرکت کنندگان نشان داده می شود جدیدتر است. همچنین نسرین نصرتی، سیما تیرانداز و شهره لرستانی از داورانی هستند که در این سری به ما اضافه شده و تجربه اول آنها در این مسابقه است.  

مجری مسابقه «چهار، سه، دو، یک» افزود: همچنین دکور برنامه با تغییراتی همراه بوده و بزرگتر شده است. شرکت کنندگانی که در سری جدید مسابقه حضور دارند، اکثرا فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی، تئاتر و سینما و یا مشغول به تحصیل هستند که نسبت آنها نسبت به شرکت کنندگان سال های گذشته بهتر است. مسابقه در سال هایی که برگزار شده توانسته اعتماد افراد را به خود جلب کند و حضور فارغ التحصیلان علاقه مند به حوزه هنرهای نمایشی به عنوان شرکت کننده باعث شده است مسابقه به سمت تخصصی شدن پیش برود.  

امکانی برای ورود به عرصه هنر

وی در جواب به این سوال که آیا استعدادهای جوانی که در مسابقه شرکت کرده اند بعدا در برنامه ها و آثار هنری به کار گرفته می شوند، مطرح کرد: داورانی که در برنامه حضور دارند کار شرکت کنندگان را می بینند و کسانی که در زمینه هنرهای نمایشی استعداد دارند به گونه ای راه برایشان باز می شود. بنده در تئاتری که سال گذشته روی صحنه بردم دو نفر از شرکت کنندگان مسابقه برایم بازی کردند و امسال نیز یکی دیگر از آنها در تئاتر من نقش آفرینی می کند.  

مولانیا در پایان درباره فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: در فصل پاییز تئاتری را روی صحنه خواهم برد که این روزها با دوستان مشغول تمرین هستیم. هم چنین فعلا در تلویزیون برنامه ندارم چراکه منتظر بودم سری جدید مسابقه پخش شود و بازخورد آن را ببینم و بعد برای حضور در تلویزیون تصمیم بگیرم.

از میان کارگردانان مسعود آب‌پرور، فرزاد موتمن، امیرشهاب رضویان، ابوالفضل جلیلی، مرجان اشرفی‌زاده، سیروس حسن‌پور و صادق کرمیار، از میان بازیگران شهره لرستانی، سیما تیرانداز، نسرین نصرتی، کیهان ملکی، میکائیل شهرستانی و پرستو گلستانی، از استادان دانشگاه محمد شهبا، مهرداد رایانی مخصوص، امیرحسن ندائی، حمید دهقان پور و سهیلا نجم و از میان منتقدان شهرام خرازی‌ها و عزیزالله حاجی مشهدی به عنوان داور در برنامه حضور دارند.

«چهار سه دو یک» به تهیه کنندگی حسین مروی کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و به صورت هفتگی دوشنبه و سه شنبه ساعت ۲۱ پخش و روز بعد ساعت ۵ بامداد بازپخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.