جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

انصراف قابل پذیرش نیست؛

واکنش جشن حافظ به بیانیه همایون اسعدیان و جوابیه این کارگردان

تندیس جشن حافظ

سینماپرس: روابط عمومی جشن حافظ در واکنش به انصراف کارگردان و تهیه کننده سریال «لحظه گرگ و میش» از این رقابت اعلام کرد حضور در این رقابت ثبت نامی نیست لذا انصراف هم قابل پذیرش نیست.

به گزارش سینماپرس، پس از انتشار بیانیه همایون اسعدیان کارگردان و تهیه کننده سریال «لحظه گرگ و میش» و اعلام حذف اثرش از رقابت جشن حافظ، روابط عمومی این رویداد سینمایی در توضیحاتی به این مساله پاسخ داد.

در متن توضیح جشن حافظ که در اختیار صبا قرار گرفته آمده است: «از جناب آقای همایون اسعدیان که سال‌هاست به فعالیت‌های صنفی مشغول است چنین اظهاراتی بعید و عجیب است. جشن حافظ به روال همه جشن های آکادمیک (و نه جشنواره ها) نه فرم ثبت‌نام دارد نه تقاضای حضور و نه هیات انتخاب.  

تمامی آثار نمایش داده شده در طول سال بررسی می شوند و متناسب با شایستگی‌هایشان در رشته‌های مختلف نامزد می‌شوند. در نتیجه انصراف ایشان از جوایز قابل بررسی و پذیرش نیست.»

پاسخ اسعدیان به جشن حافظ

حال همایون اسعدیان به این بیانیه واکنش نشان داده است. متن وی که به صبا داده شده بدین شرح است: «باعث خوشحالی است در روزگاری که به دلایل بسیار حال عمومی مردم چندان خوب نیست دوستان برگزارکننده جشن حافظ اینقدر شوخ طبع و بذله گو هستند. پاسخ دوستان بیشتر به شوخی شبیه است و نشان از کم اطلاعی شان.

دوستان عزیز، جدا از شوخ طبعی‌یتان، ابتداعی ترین اصل برای برگزاری یک جشن، احترام گذاشتن به مهمانان است که در اینجا صاحبان آثار را شامل می شود. در هر  هیچ کجای این کره خاکی بدون رضایت صاحب اثر آن اثر را در معرض داوری با دیگر آثار قرار نمی‌ دهند.

باز هم تکرار می‌کنم، لطفا «لحظه گرگ و میش» را فراموش کنید.

همایون اسعدیان»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.