جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

رئیس مرکز صبا خبر داد؛

انیمیشن، صاحب شبکه تلویزیونی می‌شود

محمدرحیم لیوانی

سینماپرس: محمدرحیم لیوانی، رئیس مرکز صبا گفت: سال گذشته پیشنهاد شبکه مستقل پویانمایی را به رئیس سازمان صداوسیما دادیم و درحال حاضر این طرح در اختیار کارگروه‌های مرتبط قرار گرفته تا در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی جدید این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش سینماپرس، محمدرحیم لیوانی، رئیس مرکز صبا در پاسخ به این سوال که شنیده‌ایم قرار است انیمیشن و پویانمایی ما هم صاحب یک شبکه تلویزیونی شود، تصریح کرد: «سال گذشته پیشنهاد شبکه مستقل پویانمایی را به رئیس سازمان صداوسیما دادیم و درحال حاضر این طرح در اختیار کارگروه‌های مرتبط قرار گرفته تا در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی جدید این اتفاق خواهد افتاد. همان‌طور که ما تصور می‌کنیم ایجاد یک شبکه مستقل پویانمایی قطعا کمک می‌کند به اینکه ما در مقابل هجمه‌های متنوع و متفاوت غربی‌ها و دشمنان ما نسبت به کودکان و خردسالان در حوزه‌های فرهنگی بتوانیم رویارویی قدرتمندانه‌تری داشته باشیم. خصوصا این روزها که آخرین چشمه آن حضور بی‌بی‌سی در تولید برنامه کودک است.»

وی با انتقاد نسبت به پخش برخی انیمیشن‌ها در تلویزیون‌های اینترنتی گفت: «متاسفانه در این  vod ها که هر روز مثل قارچ هم سَبز می‌شود، یکی دو کار دیدم مثل «سگ مورد علاقه ملکه» که دقیقا تبلیغ نظام سلطنتی انگلیس است. این انیمیشن سینمایی کاملا در خدمت فرهنگ سلطنتی غربی، ترامپ و ملکه است. علت آن اینکه در بین انتخاب‌های ما برخی از vod ها -که مجوز هم دارند- پیدا می‌شود، چیست. این جز پروژه نفوذ است؟» وی افزود: «مخاطب این انیمیشن کودک و خردسال است، هم سگ‌بازی را ترویج می‌دهد که جزء محرمات ماست و هم حوزه استعماری که پشت آن ملکه انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا هستند. »
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.