دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹

طی حکمی از سوی معاون امور هنری صورت گرفت؛

معرفی دبیران علمی و اجرایی شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

معرفی دبیران علمی و اجرایی شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

سینماپرس: سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در احکامی محمدحسن خوشنویس را به عنوان دبیر علمی و ابراهیم حیدری را به عنوان دبیر اجرایی طرح شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در احکامی محمدحسن خوشنویس را به عنوان دبیر علمی و ابراهیم حیدری را به عنوان دبیر اجرایی طرح شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر منصوب کرد.

در جلسه برنامه‌ریزی طرح شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، پیش‌نویس فراخوان طرح بررسی شد و مقرر شد فراخوان طرح، پس از نهایی شدن منتشر شود.

شهر خلاق مفهومی است که بر اساس گزارش‌ها و برنامه‌های تدوین شده شهرها و بنابر نظر هیات داوران، اعطا می‌شود و بر این اساس می‌توانند به عضویت شبکه موضوعی درآیند.

 طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اگر چه در نگاه اول از شهرهای خلاق یونسکو الهام گرفته است؛ اما شرایط و مشخصه‌های بومی و فرهنگی را مدنظر دارد. در این طرح شهرهایی که ظرفیت، استعداد و توانمندی‌هایی در حوزه‌ای از فرهنگ و هنر دارند براساس فراخوانی که به زودی اعلام می‌شود، گزارش و برنامه خود را برای عضویت در شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ثبت‌نام می‌کنند. در این طرح توسعه پایدار، تمرکززدایی، تقویت ظرفیت‌های بومی و مردمی فرهنگ و هنر و توسعه اقتصاد هنر با کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صنایع خلاق مورد نظر است.

این طرح از سوی معاونت امور هنری در راستای کلان برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا در حوزه‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و مد و لباس تدوین و ارائه شد اما پس از طرح در وزارتخانه مقرر شد طرح شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در همه حوزه‌های فرهنگ و هنر انجام شود.

جلسات متعددی در نیم سال دوم سال گذشته انجام و مطالعات و پژوهش‌هایی هم شروع شد و برای اجرایی شدن طرح، دبیرخانه طرح شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در معاونت امور هنری تشکیل می‌شود.

اساس این طرح، نگاه آمایشی و بر مشارکت آگاهانه و فعالانه شهروندان استوار است و دولت و نهادهای عمومی تسهیل‌گری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.