یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

با اعلام دبیر جشنواره؛

زمان برگزاری جشنواره فیلم‎های ورزشی تغییر کرد

جشنواره فیلم های ورزشی

سینماپرس: دبیر دوازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های ورزشی ایران با اشاره به مشکلات متعدد پیرامون برگزاری این رویداد، گفت: به دلیل حل نشدن این موانع و مشکلات برگزاری جشنواره از تیرماه جاری به شهریورماه منتقل شد.

به گزارش سینماپرس، سیدمجتبی علوی  دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران با بیان اینکه جشنواره مذکور در بخش خصوصی برگزار می شود و ردیف بودجه مشخصی برای حمایت دولتی ندارد، افزود: بر این اساس با توجه با اوضاع اقتصادی نامناسب، در ماه‌های اخیر رایزنی‌ها برای جذب حامیان مالی برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد آغاز شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره به عنوان یک رویداد تخصصی که مقر جهانی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و برگزار نشدن آن ممکن است باعث از دست رفتن پایگاه منطقه ای ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) برای ورود به جشنواره جهانی میلان شود.

علوی اظهار امیدواری کرد با مرتفع شدن بخشی از مشکلات و موانع، برگزاری با شکوه این رویداد بین‌المللی در شهریورماه فراهم شود.

به گفته وی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران ۵ تا ۸ شهریور ۹۸ همزمان در تهران و قشم برگزار می‌شود و مقرر شده مراسم ویژه‌ای در سواحل نیلگون خلیج فارس با حضور مهمانان و فیلمسازان ایرانی و خارجی، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی شرکت کننده در جشنواره برگزار شود.

علوی ضمن تقدیر از حمایت‌های شبکه ورزش سیما و منطقه آزاد قشم از این جشنواره، گفت: با توجه به تهدیدهای اخیر بین‌المللی و تلاش کشورهای معاند برای ناامن جلوه دادن ایران، با حضور فیلمسازان، هنرمندان و مهمانان بین المللی در منطقه قشم و هرمز و برگزاری مراسم در جوار خلیج همیشه فارس پیام صلح و امنیت را مخابره خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این دوره ۷۰۲ فیلم از ۵۴ کشور متقاضی حضور در جشنواره هستند، افزود: ۲۳۶ اثر در بخش ملی و ۴۶۶ اثر در بخش بین‌الملل این رویداد ثبت نام کرده ‌ند که بزودی هیأت انتخاب بررسی آثار را آغاز می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.