چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

سومین اثر حسین پارسایی؛

تئاتری ملتهب از حامی سریال پر حاشیه ممنوعه

نمایش مولن روژ

سینماپرس: پس از دو تئاتر پر حاشیه بینوایان و الیور توئیست، حسین پارسایی مدیرکل شبکه نمایش خانگی، یک تئاتر دیگر را با محسن تنابنده به روی صحنه می‌برد که محتوایی بسیار ملتهب و معناداری دارد.

به گزارش سینماپرس، سومین تئاتر لاکچری حسین پارسایی روی صحنه می‌رود. «مولن روژ» عنوان سومین تئاتر جنجالی پارسایی پس از بینوایان و الیور توییست است که روایت آن درباره سپهبد ارتش شاهنشاهی است که قبل از انقلاب دارای کافه - آرایشگاهی است که در قمار به کاراکتری به نام «حاج‌آقا» می‌بازد و پس از انقلاب این مکان دیگر به سبک دوران ماقبل رژیم شاهنشاهی اداره نمی‌شود. دو پیشکار در این کافه هستند که برای کاراکتر «حاج آقا» کار می‌کنند و مهمترین ماموریت آن‌ها این است که با پیدا کردن زنان مختلف، نیازهای جنسی کاراکتر «حاج آقا» را تامین کنند.

مخاطب شخصیت حاج آقا را در این نمایش نمی‌بینید، اما او کسی است که به احتکار مواد غذایی، نوار بهداشتی و…، مشغول است و این دو تا پایان نمایش بارها تلاش می‌کنند که از سیطره حاج آقا رهایی یابند و جالب اینجاست یکی از این شخصیت اهل کاشان و دیگری اهل قم است. تلاش برای رهایی از چنگال «حاج‌آقا» به جایی نمی‌رسد و آن‌ها سعی می‌کنند زیربار کارهایی که ملزم به انجام آن هستند نروند، اما آنقدر آس و پاس هستند که فرار از این موقعیت برایشان غیر ممکن است. این دو به همراه زنی در موقعیتی نمایشی گرفتار شده‌اند.

«محمد قدس» از تهیه‌کنندگانی است که برای اجرای نمایش‌های مختلف فارسی در خارج از ایران تلاش می کند و حسین پارسایی کارگردان سابق نمایش‌های مسجدی در مقام مدیرکل دفتر شبکه نمایش خانگی از ساخت سریال‌های خط شکنی مثل «ممنوعه» و «رقص روی شیشه» حمایت کرد.

مولن روژ در پاریس

مولن‌روژ، نام کاباره و کلوب شبانه‌ای است که در منطقه ۱۸ پاریس واقع شده‌است. این مکان یک کاباره قدیمی در فرانسه محسوب می‌شود. کاباره مولن‌روژ در سال ۱۸۸۹ توسط ژوزف اولر آغاز به کار کرد. ژوزف اولر همچنین مؤسس سالن موسیقی المپیا پاریس نیز می‌باشد. عبارت «مولن‌روژ» واژه‌ای فرانسوی است و ترجمه آن معادل «آسیاب بادی سرخ» است.

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.