یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

درسومین دوره هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹؛

نمایش آثار ۲۰ کشور در سینماهای ۸ شهر ایران

چاپ مطلب «هفته فیلم اروپایی» در گروه هنر و تجربه

سینماپرس: سومین دوره «هفته فیلم اروپایی» در ۸ شهر ایران و با نمایش فیلم‌هایی از ۲۰ کشور برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سومین دوره هفته فیلم اروپایی کار مشترکی از گروه سینمایی «هنر و تجربه» و اوینیک ایران (موسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) رسماً از روز شنبه ۱۸ خردادماه در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می‌کند.

مقامات ایرانی و رییس اوینیک تهران هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ را با حضور سفرای کشورهای اروپایی، فیلمسازان و کارگردانان ایرانی و اروپایی افتتاح خواهند کرد و در ادامه مراسم افتتاحیه، دو فیلم «دره تاریک» از اتریش و «ارتش خاموش» از هلند برای حاضران به نمایش در می‌آید.
درسومین دوره هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ که تا ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود، ۲۰ فیلم برجسته اروپایی در سینماهای ۸ شهر ایران شامل بابل، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران و شیراز به نمایش در می‌آیند.
این فیلم‌ها از کشورهای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوییس و انگلستان انتخاب و نمایش داده خواهند شد.
همچنین سینماهای خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، پردیس گلستان شیراز، پردیس هویزه مشهد، پردیس ستاره‌باران تبریز، پردیس سیتی‌سنتر اصفهان، سینمالبخند کیش، تماشاخانه پارس کرمان و سالن سینمای «هنر و تجربه» بابل با هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ مشارکت خواهند کرد.
در بخش جنبی هفته فیلم، ۵ کارگاه با حضور تهیه کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوییس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد برگزار خواهد شد. برای اجرای این برنامه‌ها ادارات کل ارشاد استان‌ها همکاری کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.