شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸

جشنواره فیلم کن در ایستگاه پایانی؛

برگزیدگان کن ۷۲ معرفی شدند/ اهدای جایزه بهترین کارگردانی به فیلمسازان ضد اسلام!/ بهترین فیلم «پارازیت» ساخته بونگ جون هو/ جایزه بزرگ کن به «آتلانتیک» رسید/ دست خالی «روزی روزگاری هالیوود»

مراحل ساخت نخل طلایی جشنواره فیلم کن

سینماپرس: اختتامیه هفتادودومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن که یکی از پرستاره ترین دوره های این رویداد سینمایی بود دقایقی پیش با حضور چهره های برجسته سینمای جهان برگزار شد و این رویداد سینمایی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس به هفتادودمین جشنواره فیلم کن مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی با معرفی برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید.

اهدای جوایز این دوره از جشنواره با جایزه فیلم کوتاه آغاز شد و این جایزه به فیلم «فاصله میان ما و آسمان» داده شد.

پس از آن جایزه دوربین طلایی به فیلم Nuestras Madres ساخته سزار دیاز  اهدا شد.

جایزه وِیژه هیات داوران به فیلم الیا سلیمان «این باید بهشت باشد» رسید. در این فیلم الیا سلیمان به مشکلات فلسطینی‌ها  و جامعه پرداخته است.

در ادامه مراسم جایزه فیلمنامه به «پرتره یک دختر در آتش» ساخته سلین سیاما رسید.

جایزه بهترین بازیگر زن به امیلی بیشام در فیلم «جوی کوچک» ساخته جسیکا هاوسنر رسید.

جایزه بهترین کارگردانی به برادران داردن برای «احمد جوان» اهدا شد؛ فیلمی با رویکرد اسلام هراسی و ضد اسلام که حضورش در جشنواره فیلم کن با انتقاد برخی از سینماگران روبرو شده بود.

جایزه داوران به طور مشترک به «بینوایان» ساخته لاج لی از فرانسه و «بکورائو» از برزیل اختصاص یافت.

آنتونیو باندراس برای فیلم «رنج و افتخار» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

امیلی بیچام برای فیلم «جو کوچولو» ساخته جسیکا هاسنر اهدا شد.

اما فیلم «پارازیت» که یک کمدی سیاه به کارگردانی بونگ جون‌-هو، کارگردان اهل کرۀ جنوبی است، برندۀ نخل طلایی جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۹ میلادی شد. این کارگردان پیش از این نیز با فیلم‌های «اوکجا» و «برف شکن» در این جشنواره شرکت کرده بود. برنده شدن این فیلم همچنین نشانه‌ ای از استقبال داوران جشنواره از چهره‌ های نسبتا جدید و تازه‌ واردان به کن است.

نکته قابل تأمل اینکه هیچ جایزه ای به دست اندرکاران فیلم پر سر و صدای «روزی روزگاری هالیوود» نرسید و دست عوامل این فیلم برخلاف پیش بینی ها خالی ماند.

لازم به ذکر است هفتادودومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) با نمایش فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» به کارگردانی «جیم جارموش» در مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد و تا ۲۵ می (۴ خرداد) ادامه داشت.

گزارش از: سیدرضا منتظری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.