شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

آخر خط جشنواره کن ۲۰۱۹؛

فاتح «نخل طلا» چه کسی خواهد بود؟

جشنواره کن

سینماپرس: برندگان احتمالی هفتاد و دومین دوره جشنواره کن در بخش نخل طلای بهترین فیلم را بشناسید.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی وایر، جشنواره فیلم کن در تاریخ ۲۵ مه (۴ خرداد) به پایان می‌ رسد و مراسم آن نیز از ساعت ۲۰:۱۵ به وقت کن آغاز خواهد شد.

این جشنواره از سال ۱۹۵۵ به بزرگترین فیلم سازان تاریخ از فرانس فورد کاپولا تا جین کامپیون جایزه نخل طلا اعطا کرده است.

جشنواره معتبر فیلم کن همانند اسکار یکی از سخت‌ترین جوایز برای پیش بینی است. در حالی که آکادمی اسکار از تعداد زیادی رای دهنده استفاده می‌کند و ماه‌ها قبل برای اجرای این جشنواره برنامه ریزی می‌کنند، جشنواره کن فیلم منتخب خود را تنها در ده روز به نمایش می‌گذارد که کارگردان‌ها و بازیگران‌ برگزیده خود را معرفی می‌کند و شاهد نمایش دو یا سه فیلم در طول هر روز این جشنواره هستیم.

آلخاندرو ایناریتو امسال به عنوان رئیس هیئت مدیره این جشنواره به اولین فیلمسازی تبدیل شد که از آمریکای لاتین برای این پست انتخاب می‌شود و جایزه نخل طلا را به بهترین فیلم اهدا می‌کند.

برندگان نخل طلای کن توسط منتقدین ایندی وایر اولویت بندی شدند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.


فیلم «درد و افتخار» اثر هنرمندانه آلمودوار به اندازه کافی در روز اکرانش مورد استقبال داوران و مخاطبان قرار گرفت و به همین خاطر حداقل تا کنون این فیلم محتمل‌ترین گزینه برای دریافت جایزه نخل طلا «درد و افتخار» است. پدرو آلمودوار در سال ۱۹۹۹ جایزه بهترین کارگردان را برای فیلم «همه چیز درباره مادرم» و در سال ۲۰۰۶ جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلم بازگشت از جشنواره فیلم کن دریافت کرده، اما تاکنون موفق به نخل طلای بهترین فیلم نشده است و شاید این یک فرصت طلایی برای او باشد.


جشنواره کن ۲۰۱۹ به آخر خط نزدیک شد/ فاتح «نخل طلا» چه کسی خواهد بود؟

گزینه بعدی که برای دریافت نخل طلا پیش بینی می‌شود، فیلم سینمایی «پارازیت» به کارگردانی بونگ جو از کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ نیز با فیلم «اوکجا» در این بخش نامزد شده بود و حالا بعد از واکنش مثبت داوران به فیلم جدیدش به نظر می‌رسد شانس زیادی برای بردن نخل طلا داشته باشد. این فیلم داستان یک خانواده فقیر در شهرسئول را روایت می‌کند.
جشنواره کن ۲۰۱۹ به آخر خط نزدیک شد/ فاتح «نخل طلا» چه کسی خواهد بود؟

و اما فیلم «روز و روزگاری در هالیوود» محبوب‌ترین فیلم جشنواره کن امسال که تارانتینو را بعد از گذشت ۲۵ سال از دریافت جایزه نخل طلا در جشنواره کن دوباره به این جشنواره رسانده است تا برای دریافت دوباره این جایزه رقابت کند. او دوبار با فیلم‌های «ضد مرگ» و «حرامزاده‌های لعنتی» در جشنواره کن حضور داشت، اما دست خالی فرانسه را ترک کرد البته احتمال می‌رود امسال برد پیت یا لئوناردو دیکاپریو در بخش بهترین بازیگر مرد نیز جایزه دریافت کنند.

جشنواره کن ۲۰۱۹ به آخر خط نزدیک شد/ فاتح «نخل طلا» چه کسی خواهد بود؟

منتقدین این سایت در رتبه‌های بعدی فیلم‌های دیگری از جمله «تصویر یک زن بر روی آتش»، «بی نوایان»، «آتلانتیک» را قرار دادند و شانس کمتری نسبت به باقی فیلم‌ها برای آن‌ها قائل شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.