یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

در رادیو ایران؛

گوینده «شب بخیر کوچولو» تقدیر می‌شود

مریم نشیبا

سینماپرس: همزمان با پاسداشت زبان فارسی و در جریان مراسم «آیین سخن» در رادیو از مریم نشیبا تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماپرس، یدالله گودرزی - مدیرگروه فرهنگ و ادب رادیو ایران و نماینده رادیو در شورای زبان فارسی - گفت: پویش «آئین سخن» در رادیو ایران از بیست و پنجم اردیبهشت تا چهاردهم تیرماه یعنی در روز قلم ادامه دارد و در طی این مدت، علاقه‌مندان می‌توانند با رادیو ایران تماس بگیرند و برای واژه‌های بیگانه معادل فارسی پیشنهاد دهند و نظرات خود را درباره چگونگی حفظ زبان و ادبیات فارسی اعلام کنند.

وی ادامه داد: این تماس‌ها و پیام‌های مردم از برنامه‌های فرهنگی رادیو ایران به ویژه «کافه هنر» پخش خواهد شد.

گودرزی افزود: در روز سی و یکم اردیبهشت، مراسمی ویژه از ساعت ۱۰ صبح در استودیو ۸ رادیو برگزار می‌شود که در این مراسم از خادمان زبان فارسی در عرصه رسانه تجلیل می‌شود. یکی از این خادمان برجسته مریم نشیبا است که بیش از چهل سال است برای اعتلا و آموزش زبان فارسی به کودکان کوشیده است و آموزگار واقعی زبان فارسی بوده است.

مدیرگروه فرهنگ و ادب رادیو ایران افزود: در این مراسم از هشت قطعه موسیقی با کلام درباره ایران رونمایی خواهد شد، که برخی از این قطعات به همت رادیو ایران بازآفرینی و بازسازی شده و تقدیم مخاطبان ایرانی خواهد شد.

همچنین رادیو ایران مجموعه‌ای از واژه‌های پر کاربرد را با کمک فرهنگستان زبان و ادب فارسی آماده کرده است که برای استفاده گویندگان و کارشناسان رادیو و تلویزیون به شبکه‌های مختلف صدا و سیما ارسال خواهد کرد.

گفتنی است،  حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی، بطحایی وزیر آموزش و پرورش، اسماعیلی رئیس فرهنگستان هنر، معاون صدا، سفرای تاجیکستان و افغانستان، رایزنان فرهنگی و جمعی دیگر از استادان و میهمانان خارجی در «آیین سخن» حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.