شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

عادل بزدوده مطرح کرد؛

اولین تئاتر عروسکی کودک ایران بازتولید می شود

عادل بزدوده

سینماپرس: عادل بزدوده کارگردان باسابقه تئاتر کودک قصد دارد اولین تئاتر عروسکی کودک در ایران را بازتولید و زمستان سال جاری در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه ببرد.

به گزارش سینماپرس، عادل بزدوده مدرس و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی، درباره جدیدترین فعالیت خود در سال جاری، بهخبرنگار مهر گفت: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی خود در دانشگاه و خانه عروسک را برگزار می‌کنم و در عین حال منتظر مشخص شدن میزان حمایت مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تولید و اجرای اثری نمایشی هستم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای من انجام داده، ۳ ماه زمستان سال جاری نوبت اجرا در مرکز تولید تئاتر کانون را در اختیار دارم.

بزدوده درباره اثری که برای اجرا مدنظر دارد، یادآور شد: اولین نمایش عروسکی کودک در ایران، نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» بود که سال ۱۳۵۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و اجرا شد. در آن نمایش بنده و هنرمندانی چون مرضیه برومند و بهرام شاه‌محمدلو حضور داشتیم. «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» در واقع سنگ بنای تئاتر عروسکی کودک در ایران بود.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: قصد دارم نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» را بازتولید کنم و در صورت ایجاد شرایط، در مرکز تولید تئاتر کانون به صحنه ببرم.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با شرایطی که در تئاتر ایران وجود دارد و همچنین شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، ترجیح می‌دهم دست به عصا حرکت کنم و کمی مراقب باشم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.