دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

شهریار بحرانی خبر داد؛

ساخت سریال ملک سلیمان 2 و 3 در تلویزیون

شهریار بحرانی*

سینماپرس: استاد «شهریار بحرانی» یکی از صاحبان اندیشه در حوزه فرهنگ دینی و سازنده مهمترین آثار قرآنی تاریخ سینمای ایران یعنی «ملک سلیمان» و «مریم مقدس»، بعد از مدت ها کم کاری با ساخت مجموعه سریالی «حجاب راه رستگاری» بازگشت دوباره ای داشته است.

به گزارش سینماپرس، نقش «قرآن کریم» در هدایت انسان امری بی بدیل است و فطرت کمال جوی انسان با نورانیت قرآن جلا می یابد. در روزهای ماه پربرکت رمضان برنامه ای تحت عنوان «حجاب راه رستگاری» از شبکه یک سیما پخش می شود که یک نام آشنا برای اهالی سینما و فرهنگ دارد. استاد «شهریار بحرانی» به عنوان یکی از صاحبان اندیشه در حوزه فرهنگ دینی و سازنده مهمترین آثار قرآنی تاریخ سینمای ایران یعنی «ملک سلیمان» و «مریم مقدس»، بعد از مدت ها کم کاری با ساخت این مجموعه سریالی بازگشت دوباره ای داشته است. برنامه ای که تلاش دارد روح مخاطبان را به کلام آسمانی متصل کند و در برابر فتنه دشمنان و انواع برنامه های فریبنده ای که توسط عروسکهای خیمه شب بازی شبکه های ماهواره ای برای از بین بردن حجاب اسلامی طراحی شده، مقابله کند.

شهریار بحرانی

شهریار بحرانی، کارگردان و تهیه کننده برنامه «حجاب راه رستگاری» در گفتکو با آوینی فیلم، ضمن اشاره به تلاشهای چندساله گروهش برای تولید این مجموعه گفت: ما چند سال بود که به دنبال تولید سریالی درباره حجاب بودیم. در ابتدا قرار بود که کوتاهتر باشد اما الان مجموعه سریال «حجاب راه رستگاری» در ۲۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای تولید و پخش میشود و فکر می کنم اولین سریالی است که سعی دارد مفهوم حجاب را از آیات قرآن استخراج کند. ما از حدود سال ۱۳۹۴ این طرح را آماده کردیم و به خاطر مشکلات مالی که داشتیم، یک وقفه ای ایجاد شد و کار در چند نوبت متوقف شد. متاسفانه در آن دوره کمک و حمایتی برای تولید انجام نشد اما بالاخره با وام و قرض توانستیم سریال را تولید کنیم و الان هم به تلویزیون رسیده است.

کارگردان فیلم سینمایی «ملک سلیمان» ادامه داد: نگاه ما در این مجموعه تنها آیات قرآن بود و بنا نداشتیم که وارد ماجراهای اجتماعی و آسیب های اجتماعی شویم، بلکه می خواستیم مردم را بیشتر به متن آیات قرآن نزدیک کنیم تا محتوای ارزشمند حجاب را همانطور که خداوند در قرآن مطرح فرموده بتوانیم برای مخاطبان روشن کنیم.

در حالی که پروژه های منحرفانه ای همچون کمپین چهارشنبه‌ های سفید به شکل حقیرانه ای منتهی به شکست شد و مردم متدین ایران با فطرت قرآنی راه سعادت خود را می جویند، تولید برنامه ها و فیلمهایی که بتواند در این مسیر یاری دهنده باشد، به شدت احساس می شود. شهریار بحرانی با اشاره به معجزه قرآن کریم از فطری بودن حجاب گفت و در این باره توضیح داد: راه نزدیک شدن به خداوند، حجاب است. یکی از بهترین و سریع ترین راه های قرب به خداوند و قرب به اهل بیت(ع)، حجاب است و اهمیت بسیار زیادی دارد. از این جهت نقشه دشمنان برای از بین بردن حجاب خنثی است. خداوند در قرآن روش رسیدن به حجاب را هم مشخص کرده است. به طور حتم با روش ضرب و شتم و تهدید نمیتوان باعث جاری شدن حجاب در جامعه شد و این با فرهنگ قرآنی تفاوت دارد. خداوند دعوت به حجاب میکند و برایش اجرهای عظیم و بسیار گسترده ای قرار داده است.

سریال مریم مقدس

کارگردان مجموعه سریال «مریم مقدس» در ادامه به آوینی فیلم گفت: خداوند مسیر دستیابی به حجاب را طهارت قلب و تهذیب نفس قلمداد میکند. اگر ما هم در مجموعه ای که تولید می کنیم، بتوانیم با همین روش پیش برویم فکر می کنم که کار مناسبی را برای فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران انجام داده ایم. حجاب یک امر فطری است و وقتی انسان دعوت خداوند را لبیک میگوید، خود به خود شخصیتش رشد میکند و ارتقا می یابد.

شهریار بحرانی، کم کاری های صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر را دلیلی برای جنگ روانی دشمن در حوزه حجاب دانست و گفت: متاسفانه ما نتوانستیم به درستی ارزش حجاب را معرفی کنیم و به نظر می آید که وقت این است دوباره بازگشتی به قرآن داشته باشیم تا خیلی از موضوعاتی را که امروزه به معضل و نابسامانی در جامعه تبدیل شده است، از طریق کشف دوباره قرآن حل کنیم. باید به زبانی که خداوند در قرآن به کار برده است، نزدیک شد و این راه رستگاری است.

فیلم ملک سلیمان

کارگردان فیلم حماسی «حمله به اچ ۳» در پاسخ به اینکه چگونه میتوان در قالب سینمایی یا سریالی به موضوعات مهم قرآنی پرداخت، گفت: امیدوارم کارهایی که تا به حال انجام شده است، مقدمه ای برای تولید مجموعه های جدید شود و به طور حتم این ظرفیت وجود دارد که مفاهیم دینی به شکل دلنشینی در قالب سریال و فیلم به مردم عرضه شود. مقوله حجاب و موضوعات دیگر مرتبط به جهاد اکبر و تزکیه انسان موضوعاتی هستند که میتوان درباره آنها فیلم و سریال ساخت و امیدوارم ما هنرمندان وارد این مقولات شویم و از قرآن، دستورالعمل های الهی را کشف کنیم و به هنر تبدیل نماییم.

فیلم ملک سلیمان

شهریار بحرانی در پاسخ به پرسش آوینی فیلم، مبنی بر دلیل عدم تولید فیلمها و سریالهای دینی و ادامه نیافتن پروژه سینمایی «ملک سلیمان»، گفت: حتما اگر در فیلمها و سریالها بحث های دینی مطرح شود، مورد توجه مردم قرار می گیرد و در اینصورت در عمل به احکام  و اجرای دستورات الهی تاثیر میگذارد. فکر انسان اگر پاک شود و به فکر قرآنی نزدیک شود، به طور حتم در جامعه تاثیرش را میگذارد. انشاء الله در تلاش هستیم که با کمک و حمایت مسئولان، سریال ملک سلیمان ۲ و ۳ را به تولید برسانیم. البته مشکلات زیادی بر سر بودجه آن وجود دارد. هم بودجه کافی و هم وجود جلوه های ویژه را باید برنامه ریزی کنیم و با تلویزیون در حال رایزنی جهت تولید هستیم و امیدوارم این پروژه ها به سرانجام برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.