چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

حجت‌الاسلام قاسمیان:

رسانه ملی باید در جنگ تصویرسازی‌ها، یک تصویرسازی درست انجام دهد

حجت‌الاسلام قاسمیان

سینماپرس: کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: در جنگ تصویرسازی‌ها، رسانه ملی باید این حرکت رو به جلو را به‌خوبی تبیین کند و حداقل نشان بدهد «گام دوم» یعنی رو به جلو رفته‌ایم.

به گزارش سینماپرس، «بهار انقلاب قرآنی» عنوان برنامه‌ای است که هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود و حجت‌الاسلام قاسمیان «گام دوم انقلاب» را از دریچه قرآن کریم، تبیین می‌کند. «بهار انقلاب قرآنی» در برنامه‌ «ماه خدا» که ویژه سحر شبکه یک سیما است، از ساعت ۰۲:۲۰ بامداد به‌مدت ۱۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه راه‌حل عبور از مشکلات فعلی را واکاوی می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسمیان به‌عنوان کارشناس آن با هدف قدم برداشتن در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم، تبیین قرآنی انجام می‌دهد. این کارشناس صاحب‌نام مسائل دینی و مذهبی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،  گفت: معنای گام دوم مشخص است یعنی یک حرکت رو به جلویی انجام شده و این را باید با تبیین درست به سمع و نظر مردم رساند.

وی افزود: خلاف تصویرسازی‌های غلطی که علیه جریان انقلاب اسلامی انجام می‌شود، انقلاب پیش‌ می‌رود. این نکته مهم است که حربه یأس‌آفرینی و رواج ناامیدی را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند. امیدآفرینی و پیشبرد اهداف و شاخصه‌های دیگر انقلاب اسلامی همه متکی بر این است که ابتدا بدانیم و تبیین شود که یک گام به جلو رفته است.

حجت‌الاسلام قاسمیان با ابراز اینکه «گام دوم انقلاب» به همه تصویری از جلو رفتن، پیشروی و پیشرفت می‌دهد، تأکید کرد: این تصویرسازی غلط رسانه‌های غربی است که فریاد می‌زنند بدبخت شدیم و به عقب می‌رویم اما بیانیه گام دوم انقلاب این تصویر درست را در اختیار همگان قرار می‌دهد که به‌حسب ظاهر یک‌سری مشکلاتی هم داشته‌ایم ولی به جلو رفته‌ایم و همین اصل گام دوم بودن را درست تبیین کنیم همه‌چیز روشن می‌شود.

وی تصریح کرد: رسانه ملی باید در جنگ تصویرسازی‌ها، یک تصویرسازی درست انجام دهد. باید پای آرمان‌هایی که در ابتدای انقلاب گفتیم بایستیم و یادآوری آن که مردم برنگشتند از این آرمان‌ها و عده قلیلی به این ارزش‌ها پشت کرده‌اند، نمایش و تصویرسازی این ارزش‌ها هم مهم است. جامعه باید بداند در داستان طالوت و جالوت به‌جز عده قلیلی همه از آرمان‌هایشان برگشتند ولی همان مقدار قلیل پیروز شدند. این پیروزی نصیب حامیان و پیروان ارزش‌های انقلاب و اسلام است.

این کارشناس مذهبی و دینی در پایان خاطرنشان کرد: جالب است که دوره‌ای هم به این برجام امید بستند و این وعده قرآن است که نمی‌شود. این‌ها پایبند هیچ قرارداد و معاهده و پیمانی نیستند. مردم به این باور رسیدند که آمریکایی‌ها و استکبار زیاده‌خواه هستند و دیگر هیچ تبلیغاتی فریب‌شان نمی‌دهد. در حال حاضر هیچ‌کسی به مذاکره مجدد اعتقادی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.