چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

توسط روابط عمومی سازمان سینمایی برپا شد؛

«نجوای بندگی» در سینمای ایران

نمایشگاه «نجوای بندگی» در سازمان سینمایی

سینماپرس: نمایشگاه «نجوای بندگی» با موضوع سینما و نماز، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سازمان سینمایی در حال برگزاری‌ست.

به گزارش سینماپرس، در نمایشگاه «نجوای بندگی» که توسط روابط عمومی سازمان سینمایی برپا شده است، تک‌نگاری، عکس و پوستر ۲۰ فیلم سینمایی که حاوی صحنه‌های نماز می‌شود در معرض دید قرار می‌گیرد.

در ورودی این نمایشگاه چنین آمده است: «سفره سینمای ایران در جریان به تصویر کشیدن گونه‌های متعدد خود از اجتماعی و جنگی تا کمدی و عاشقانه، همواره همراه با فرایض دینی و اخلاقی نیز بوده است که در این میان، نماز سهم عمده‌ای به خود می‌بیند. از اقامه ایستادگی تا سجودهای عاشقانه و رکوع‌های خاشعانه. چه در دل جنگ، چه به وقت اضطراب و نگرانی، و چه هنگامه سرسپردگی به شور شیرین یار. کافی‌ست فیلم‌های اجتماعی‌ای چون «به آهستگی» یا عاشقانه‌ای چون «دلشکسته» را از دل بگذرانید، گذشته از آن و فیلم‌هایی چون «به رنگ ارغوان»، در فیلم‌های مرتبط با هشت سال جنگ تحمیلی که شاهدمثال بسیار است.

از این‌رو به مناسبت فرا رسیدن ماه مهمانی خدا که بدون تردید نماز جایگاه درخور و موثری در آن دارد و بسیار به آن سفارش شده است، برآن شدیم تا با در نظر گرفتن گونه‌های متفاوتی که در پلان یا سکانسی از خود رکنی از ارکان نماز را به تصویر کشیده‌اند، گذری هر چند موجز بر نجوای بندگی در سینمای ایران داشته باشیم.»

متن پوسترهای این نمایشگاه توسط سید محمد حسین لواسانی به نگارش درآمده و علی شکوری طراحی آن را بر عهده داشته است.

آواز گنجشک‌ها، از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای، استشهادی برای خدا، به رنگ خدا، به آهستگی، بوسیدن روی ماه، خدا نزدیک است، دست‌های خالی، دلشکسته، رسوایی، سر به مهر، سنگ کاغذ قیچی، سیب و سلما، شهر زیبا، طلا و مس، مادر، مردی از جنس بلور، یک تکه نان و یه حبه قند، فیلم‌های حاضر در این نمایشگاه هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.