چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

ازدواج به سبک مجازی

«اختیاریه» میزبان «کانون راه روشن» شد

برنامه «اختیاریه»

سینماپرس: برنامه اختیاریه شب گذشته میزبان افرادی بود که در زمینه آشنایی دختران و پسران جوان برای ازدواج فعالیت می‌کردند.

به گزارش سینماپرس، برنامه گفتگو محور «اختیاریه» درباره موضوعات مختلف با میهمانان متفاوتی گفتگو می کند.

این برنامه پیش از این در سه روز پایانی هفته از شبکه پنج پخش می شد اما در شب های رمضان و همزمان با لحظات افطار هرشب به روی آنتن می رود.

مجریان این برنامه امشب میزبان افرادی بودند که زمینه آشنایی دختران و پسران را برای ازدواج فراهم می کنند و درباره چگونگی این کار توضیحاتی دادند.

در بخش ابتدایی چهار جوان حضور پیدا کردند. آنها به موضوعات مختلف پیرامون ازدواج پرداختند.

یکی از جوانان گفت: ازدواج به ایده و معیار های افراد بستگی دارد و خداوند ما را با خلقت های مختلفی خلق کرده است. قطعا بین افراد تفاوت وجود دارد و همین تفاوت ها جامعه را به وجود می آورد.

مهمان دیگر ادامه داد: اقتضائات زمان نشان می دهد جامعه ما در بحث ازدواج در یک قالب و چارچوب درستی قرار ندارد و کارایی و اثر بخشی به روش سنتی نتیجه نمی دهد باید به دنبال چارچوب درست حرکت کنیم.

در بخش دوم فاطمی مجری برنامه میزبان سه مهمان دیگری بود که در کانون راه روشن مشغول به کار هستند.

جمولی ایده پرداز واسطه گری در کانون راه روشن گفت: سال ۹۵ به دنبال دغدغه فرهنگی که داشتم این مسیر را انتخاب کردم البته خواهر من در ۲۰ سالگی فوت کرد و من به خاطر اینکه کار خیری برای او انجام بدهم در بحث ازدواج کار خود را شروع کردم. سال اول با یکی از دوستانم فعالیت را آغاز کردیم و حدود ۵۰۰ متقاضی داشتیم.

وی ادامه داد:مشکلاتی همچون کاهش جمعیت و آسیب های اجتماعی با ازدواج حل می شود و اگر موضوع ازدواج در جامعه حل شود مشکلات کاهش پیدا می کنند.

رحمانی یکی از مشاوران کانون راه روشن درباره این واسطه گری توضیح داد: ما به صورت گروهی کار می کنیم و زمانی دختران و پسران به ما مراجعه می کنند و در فضای مجازی ثبت خود را انجام می دهند ما به غیر از اسم و فامیل و ادرس دقیق اطلاعات دیگری آنها مثل قد، وزن، تحصیلات، شغل آنها را در فضای مجازی می گذاریم و افرادی که شرایط آن دختر را دوست داشته باشند با ما تماس می گیرند و ما واسطه آشنایی آنها می شویم.

وی افزود: برای آشنایی با منزل آنها تماس می گیریم و خانواده ها را در جریان قرار می دهیم اگر پسر نتواند با خانواده خود خواستگاری برود چراکه خانواده آنها شهرستان هستند یا اینکه پدر و مادرشان بیمار اند ما به همراه پسر به خواستگاری می رویم.

برنامه اختیاریه همچنین میزبان متین ستوده بازیگر سینما و تلویزیون بود.

فاطمی پیرامون موضوع برنامه از ستوده سوال کرد که شما دوست دارید به این صورت ازدواج کنید او گفت: برای من واقعا عجیب بود و حیرت زده شده ام. تصویر و تعبیری که من از، ازدواج دارم کاملا متفاوت است.

بازیگر سریال لیسانسه ها عنوان کرد: به هیچ وجه اینگونه ازدواج کردن را نمی پسندم قطعا گزینه مناسبی برای این سوال نیستم چراکه شرایط من از لحاظ کاری، زندگی متفاوت است. هر فردی سبک زندگی خود را دارد این عزیزان کار خوبی را انجام می دهند اما اگر بخواهیم از این طریق نیمه گمشده خود را انتخاب کنیم شاید ما نمی توانیم آنها را درک کنیم.

در بخش پایانی جمولی درباره شرایط ثبت نام توضیح داد: ابتدا هزینه ای برای ثبت نام دریافت نمی کردیم اما به دلیل تماس هایی که گرفته می شود هزینه ثبت نام ۲۵ هزار تومان است، روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر ثبت نام می کنند و در یک ماه حدود ۸ الی ۱۶ مورد ازدواج داریم.

هدف ما این است که ازدواج های دائمی صورت بگیرد و ما بعد از ازدواج پیگیر حال عزیزان هستیم. فضای مجازی ما ۷ هزار عضو از همه اقشار جامعه با تحصیلات مختلف را شامل می شود حتی از دانشگاه شریف و نخبگان نیز به ما مراجعه کرده اند.

گفتنی است «اختیاریه» در قالب یک ویژه برنامه با موضوعاتی متفاوت از قسمت‌های قبل با با زمینه اجتماعی-معنوی و با حضور مهمان‌هایی از متن جامعه به مدت سی شب از شبکه پنجم سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.