سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

حواشی اختتامیه یک جشن

پروژه ضدحجاب و حلول روح فیلمفارسی در جشن خانه تئاتر

خانه تئاتر

سینماپرس: مراسم اختتامیه شانزدهمین هفته تئاتر که یکشنبه شب درحالی به کار خود پایان داد که دچار حاشیه‌های تأمل برانگیزی شد و باز هم حکایت از اجرای پروژه نفوذ در این عرصه دارد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره هفته تئاتر، علاوه‌بر اجرا در برج میلاد –که هزینه بسیاری را در پی دارد- به شکلی بسیار تجملی و با ریخت و پاش گسترده همراه بود آنهم در این اوضاع اقتصادی و به ویژه اینکه بسیاری از پیشکسوتان و اهالی تئاتر نیز دچار تنگنای معیشتی هستند، چه الزامی به برپایی این جشن در برج میلاد و با این هزینه سرسام آور بود؟

در بخشی از این مراسم، کنسرتی با خوانندگی نیما رئیسی (از بازیگران سریال‌های صداوسیما) اجرا شد و این بازیگر، گلچینی از ترانه‌های طاغوتی را بازخوانی کرد! حتی بخشی از این کنسرت به بازخوانی ترانه یک فیلمفارسی قبل از انقلاب اختصاص داشت! جای سؤال است که چرا در یک مراسم مربوط به تئاتر و با حضور اهالی این هنر، موسیقی فیلم آن هم ترانه‌های فیلمفارسی و طاغوتی اجرا شد؟

نکته دیگر، تشویق به دوچرخه‌سواری زنان در شانزدهمین هفته تئاتر بود! این مسئله حتی در برخی از تیزرهای هفته تئاتر نیز نمود داشت و در یکی از این تیزرها، چند بازیگر زن، خود را گروه عاشقان دوچرخه‌سواری معرفی می‌کنند و حتی در سرود هفته تئاتر نیز چند زن با دوچرخه حضور پیدا می‌کنند.

در استفتا از رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوچرخه‌سواری زنان در مقابل مردان نامحرم، حرام اعلام شده است، اتفاق قابل تأمل این است که «مسیح – ع» (خبرنگار درجه سه اجیر شده توسط دستگاه‌های امنیتی غرب برای تبلیغ علیه حجاب) نیز بارها زنان را به دوچرخه‌سواری در عرصه عمومی تشویق کرده است. اینکه چرا خانه تئاتر نیز در جهت پروژه حجاب‌ستیزی دستگاه‌های امنیتی غرب عمل کرده نیز سؤال دیگری است که مسئولان خانه تئاتر باید به آن پاسخ دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.