دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

نمایشگاه کتاب

تکلیف بن‌کارت‌های دانشجویی استفاده نشده در نمایشگاه چیست؟

بن کتاب

سینماپرس: معاون نمایشگاه‌های بانک شهر جزئیات تعیین تکلیف بن‌کارت‌های دانشجویی‌، طلاب و اساتید استفاده نشده در نمایشگاه کتاب را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدرضا اکرمی معاون نمایشگاه‌های بانک شهر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بن‌کارت‌های دانشجویی، طلاب و اساتید پس از اتمام نمایشگاه کتاب تهران گفت: دارندگان بن‌کارت‌های دانشجویی، طلاب و اساتید که کل رقم بن‌کارت‌های خود را استفاده نکرده‌اند حدودا تا یکماه پس از نمایشگاه می‌توانند نسبت به برداشت یا خرج کردن قدرالسهم خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: قدرالسهم ارشاد که یارانه خرید کتاب بوده به حساب وزارت ارشاد برگردانده می‌شود و قدالسهم صاحب کارت در کارت می‌ماند تا دارنده آن تا تاریخی که متعاقبا اعلام می‌شود، یا آن را از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک شهر وجه خود را نقدا برداشت کند و یا از طریق کارت‌خوان‌های عضو شتاب خرید کند.

اکرمی تصریح کرد:‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این یارانه را برای خرید کتاب از نمایشگاه در نظر گرفته بود، ‌ بنابراین ما موظف هستیم باقی‌مانده آن را به حساب ارشاد بازگردانیم، ‌ اگر ارشاد اعلام کند که می‌توان از این بن‌کارت‌ها در کتابفروشی‌ها خرید کرد، ‌ ما بن‌کارت‌ها را در کتابفروشی‌ها باز خواهیم کرد.

وی با اشاره به آمار بن کارت‌های دانشجویی، ‌طلاب و اساتید گفت: در مجموع ۱۴۳ هزار بن‌کارت دانشجویی، طلاب و اساتید صادر شده است که از این تعداد ۸۵ هزار بن کارت فیزیکی و حدود ۴۰ هزار عدد نیز از طریق سیستم NFC و کارت ملی هوشمند به ثبت رسیده است. همه بن‌کارت‌ها در ایام نمایشگاه کتاب تهران تحویل داده شده اما هنوز آمار دقیقی از مانده حساب‌ها نداریم، ‌ طی روزهای آینده می‌توان این آمار را بررسی و اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.