یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

عکاس و فیلمساز بین‌المللی جنگ و بحران خبر داد:

مستند "بچه‌های مدرسه ایران" درباره سیل اخیر ساخته شد

مناطق سیل زده-استان گلستان-آق قلا

سینماپرس: عابدین مهدوی، فیلم مستند سینمایی بچه‌های مدرسه ایران را درباره سیل اخیر ساخت.

به گزارش سینماپرس، عابدین مهدوی، عکاس و فیلمساز بین‌المللی جنگ و بحران، با اشاره به اینکه فیلم بچه‌های مدرسه ایران در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان ساخته شده است، گفت: در ابتدا علاقه‌ای نداشتم تا به عنوان فیلمساز در این سیل حضور داشته باشم و تنها می‌خواستم به خاطر تجربیاتم از سیل‌ها و بلایای طبیعی دیگر به عنوان داوطلب امدادگر در کنار داوطلبان مردمی و نیروهای داوطلب هلال احمر باشم و از دوره‌هایی که دیده‌ام برای کمک به مردم وطنم استفاده کنم اما زمانی که بزرگی بحران و همچنین با صحنه‌های عجیب و خارق‌العاده انسانی از سوی جوانان و داوطلبان مردمی برای کمک به مردم روبرو شدم، تصمیم گرفتم که این صحنه‌ها را ثبت کنم.

 وی ادامه داد: از اولین روزهای سیل در کشور به عنوان داوطلب امدادگر به همراه دوربین خود در کنار داوطلبان و امدادگران سازمان امداد و نجات و سایر گروه‌های کمک کننده حضور پیدا کردیم و تمامی لحظات سیل را در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان ثبت و مستندسازی کردیم.

مهدوی ادامه داد: آخرین تصاویر این مستند در تالاب شادگان استان خوزستان و در نقطه اتصال رودخانه کارون به خلیج فارس فیلمبرداری شده است.

او افزود: در این فیلم اصلا بدنبال سیاه‌نمایی نبودیم و تلاش کردیم تا در کنار واقعیت‌های موجود در این سیل، زحمات واقعی و جانفشانی‌های نیروهای داوطلب مردمی و داوطلبان هلال احمر و نجاتگران واقعی و همدلی و وحدت مردم را  نشان دهیم و سعی کردیم تصاویری را به نمایش بگذاریم که کمتر در فضای مجازی و رسانه‌ها دیده شده است.

 عابدین مهدوی افزود: این فیلم در مدت ۳۶ روز و با همکاری دو گروه  مختلف تصویربرداری شده و قرار است تا یک نسخه مستند سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای از آن جهت نمایش آماده شود.

 عابدین مهدوی، عکاس و فیلمساز بین‌المللی جنگ و بحران، تاکنون در بیش از هفده کشور و نقطه بحرانی در دنیا به عنوان جوانترین عکاس و فیلمساز بین‌المللی حضور داشته و هم‌اکنون فیلم سینمایی قفس را در حال ساخت دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.