یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه پنج سیما خبرداد؛

«خلوتگه عارفان» با اجرای یراق‌بافان روی آنتن می‌رود

ماه مبارک رمضان*

سینماپرس: مجید یراق‌بافان از اجرای زنده خود در شبکه یک و برنامه تولیدی سحرگاهی شبکه پنج خبر داد؛ کاظم احمدزاده هم در حالی به قم می‌رود که «شهر عزیز» روی آنتن نمی‌رود.

به گزارش سینماپرس،  سعید سلطانی مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه پنج سیما با اشاره به برنامه‌ سحرگاهی «خلوتگه عارفان» تصریح کرد: برنامه سحرگاهی «خلوتگه عارفان» با اجرای یراق‌بافان حدودا ۵۰ دقیقه با آیتم‌ها، دعای سحر و اتفاقات متنوع و مختلف به صورت ضبطی و تولیدی روی آنتن می‌رود.

مجید یراق‌بافان هم در گفتگو با تسنیم اعلام کرد که این برنامه زنده نیست. و او امسال برنامه زنده در شبکه یک سیما دارد؛ ویژه برنامه «این شب‌ها» ساعت ۲۳ بعد از سریال رمضانی شبکه یک پخش خواهد شد که با حضور کارشناسان متعدد مذهبی تدارک دیده شده است. بحث و گفتگو در زمینه اخلاقی و اعتقادی هم موضوع برنامه این شبهاست که به مدت یک ساعت به صورت زنده و با تهیه‌کنندگی یونس قاسمی در شب‌های رمضان تقدیم بینندگان شبکه یک می‌شود.

مدیر گروه معارف شبکه پنج سیما افزود: ما تنها شبکه‌ای هستم که دو ترتیل‌خوانی یکی در زمان سحر و دیگری بعد از اذان ظهر و عصر داریم. ترتیل‌خوانی سحر به صورت زنده از امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(مشهد اردهال کاشان) و دیگری بعد از اذان ظهر و عصر به صورت زنده از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مقابل دیدگان مخاطبین قرار می‌گیرد.

کاظم احمدزاده مجری با سابقه تلویزیون که چند سالی ویژه‌برنامه «شهر عزیز» را از مشهد مقدس و برنامه جشن رمضان را اجرا می‌کرد، خاطرنشان کرد: «شهر عزیز» به من پیشنهاد نشده و از ابتدای رمضان امسال در ویژه برنامه رمضانی شبکه استانی قم حضور دارم. الان «جشن رمضان» هم به گونه‌ای دیگر برنامه‌ریزی شده و گویا بازیگران مجری این برنامه خواهند بود. امروز کمتر به مجریان آنتن می‌رسد، چون اسپانسر بازیگر و هنرپیشه دوست دارد و باورش این است که به واسطه حضور این قشر، به اهداف حوزه تبلیغ خودشان می‌رسند. بنابراین من رمضان امسال در شبکه‌های سراسری نیستم.

مدیر گروه معارف شبکه پنج سیما هم اعلام کرد که فعلاً «شهر عزیز» روی آنتن نمی‌رود؛ او برنامه پیش از افطار شبکه را هم «اختیاریه» دانست و افزود: برنامه «اختیاریه» ۳۰ شب رمضان روی آنتن خواهد بود و نیم‌ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء روی آنتن خواهد بود. برنامه گفتگو محور «اختیاریه» که شب‌های سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، در ماه مبارک رمضان هر شب قبل از افطار پخش خواهد شد. «اختیاریه» در قالب یک ویژه برنامه با موضوعاتی متفاوت از قسمت‌های قبل به مدت سی‌شب از شبکه پنجم سیما پخش می‌شود.

جزئیات بیشتر ویژه‌های رمضانی شبکه پنج:

«هلال منیر»

«هلال منیر»، عنوان مستندی با موضوع استهلال ماه مبارک رمضان است. حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و سید محسن قاضی میر سعید عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب و رکورددار جهانی رویت هلال ماه درباره رویت هلال ماه نظرات کارشناسی ارائه کرده‌اند و در بخش دیگر این مستند فعالیت‌های سه گروه در زمینه رویت هلال ماه به نمایش گذاشته می‌شود. هادی آشتیانی تهیه‌ کننده مستند «هلال منیر» است.

«انس با قرآن»

برنامه «انس با قرآن» در ماه مبارک رمضان هر روز، ساعت ۱۳:۴۵ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این برنامه پخش روزانه زنده یک جزء از قرآن کریم به صورت ترتیل با حضور قاریان بین المللی و ممتاز قرآن است که از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. عباس سلیمی مجری و کارشناس قرآنی و سید یوسف موسوی تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارد. قرائت روزانه یک جزء از قران کریم نیز دیگر برنامه گروه معارف اسلامی است که این ترتیل خوانی از مشهد اردهال در هنگام سحرگاه ( ۲:۳۰ بامداد) برای شب زنده‌داران پخش می‌شود. تهیه‌کنندگی این برنامه را میثم آقا بیگی برعهده دارد.

«تنها مسیر» و «تا نیایش»

برنامه «تنها مسیر» شبکه پنج سیما در ماه مبارک رمضان سخنرانی مذهبی حجت الاسلام پناهیان را برای روزه‌داران، پخش می‌کند. «تنها مسیر» ساعت ۱۶:۱۵ پخش می‌شود. برنامه‌های «تا نیایش»، «مداحی»، میان برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان و... و. نیز در لابه‌لای جدول پخش ماه عبادت و بندگی قرار می‌گیرد.

«جشن رمضان»

برنامه «جشن رمضان»، امسال از نمایشگاه بین‌المللی تهران پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.