سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

با حضور معاون برون مرزی صدا و سیما

مراسم افتتاح خبرگزاری بین‌المللی ایران پرس برگزار شد

مراسم افتتاح خبرگزاری بین المللی ایران پرس

سینماپرس: مراسم افتتاح خبرگزاری ایران پرس و آیین بهره برداری از پروژه های معاونت برون مرزی رسانه ملی امروز در سالن مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاح خبرگزاری ایران پرس و آیین بهره برداری از پروژه های معاونت برون مرزی رسانه ملی با حضور پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما و رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی امروز (سه شنبه)   در سالن مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در بخش ابتدایی با مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی ارتباط مستقیم برقرار شد و او از شرایط این روزهای اهواز گزارش داد.

جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما در ادامه گفت: امروز سه پروژه‌ در معاونت برون مرزی راه اندازی می‌شود. هر سه پروژه در راستای تسهیل تصویرسازی از جمهوری اسلامی و ارائه تصویر دقیق و صحیح از آن به افکار عمومی جهان است.

وی ادامه داد: ما سال‌هاست قربانی اطلاع رسانی غلط رسانه‌های بزرگ غربی هستیم. مدت ها واقعیت‌های کشور ما، واقعیت انقلاب اسلامی، واقعیت‌ های منطقه و کشورهای مستقل به درستی و به خوبی و به واسطه رسانه‌های دنیا منعکس نمی‌شد. اما ما امروز در نقطه‌ای ایستاده ایم که خودمان ارائه تصویر به جهانیان را به عهده می گیریم و تصویر واقعیت‌های جمهوری اسلامی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در آستانه چهل سال دوم انقلاب اسلامی را خودمان به دنیا عرضه کنیم.

معاون برون مرزی صدا و سیما عنوان کرد: با این هدف «خبرگزاری ایران پرس» را که یک سال آزمایشی کار کرد و به نقطه قابل قبولی رسید، امروز به صورت رسمی افتتاح می کنیم. خبرگزاری «ایران پرس: با وظیفه ارائه تصویر درست و ارائه تحولات جمهوری اسلامی و مناطق حوزه جمهوری اسلامی به افکار عمومی دنیا تاسیس شده است. خدمات این خبرگزاری تصویری رسمی جمهوری اسلامی به صورت زنده ضبط و با کیفیت بالا تا اطلاع ثانوی رایگان در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. ما در همه حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و همه حوزه‌های مهم در قالب گزارش‌های خبری بدون خبرنگار در تمام رسانه‌ها دنیا داوطلب خواهیم بود.

جبلی پیرامون دومین پروژه رونمایی امروز معاونت برون مرزی صدا و سیما بیان کرد: پروژه دوم ما را باید به عنوان پروژه منحصر به فرد برون مرزی نام برد. این پروژه راه اندازی شبکه العالم سوریه است. برای اولین بار حوزه برون مرزی شبکه‌ای را که متناسب با حوزه مخاطب خود است، صفر تا صد راه اندازی کرده است. تمام کارهای تهیه و تولید برنامه و امکانات و فرآیند تولید آن در این شبکه (العالم سوریه) در کشور سوریه است. ما با هدف حضور در عرصه فکری و فرهنگی سوریه بعد از پیروزی‌های جبهه مقاومت ارتش سوریه و هم پیمانان دولت سوریه این پروژه را راه اندازی کردیم.

وی افزود: العالم سوریه شبکه ای است که محتوای متنوع کاملاً سوری را با تولیدات با کیفیت در همه عرصه ها ارائه می دهد. یک سال و دو ماه از افتتاح آزمایشی آن می‌گذرد و امروز پخش رسمی آن با پخش پنج ساعت در روز آغاز می شود.

معاون برون مرزی صدا و سیما، درباره سومین پروژه جدید این معاونت عنوان کرد: پروژه بعدی ما یکی دیگر از آرزوهای ما بود که محقق شد. این پروژه، حضور رسانه ای جمهوری اسلامی برای اولین بار در قاره سیاه (قاره آفریقا) است. این شبکه بعد از حدود یک سال فعالیت آزمایشی، امروز پخش ۲۴ ساعته خود را با نام شبکه هوسا آغاز می کند. وظیفه خود می‌دانم از حضور تک تک شما و از حمایت ویژه دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما تشکر کنم. هر سه پروژه در سخت ترین شرایط خاص سازمان اتفاق افتاد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.