دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

تولید آثار پایتخت‌گریز

چرا یک سریال ملودرام برای پخش در نوروز انتخاب شد؟

حسین کرمی

سینماپرس: رئیس مرکز سیما فیلم گفت: موضوع تهران گریزی از مدتی پیش و در سال ۹۶ آغاز شده است که از جمله آنها می‌توان به آنام و دردانه‌های خلیج فارس اشاره کنم. ضمن اینکه ۶ الی ۷ سریال دیگر نیز داریم که قرار است در مراکز استان‌ها ساخته شود.  

به گزارش سینماپرس، «حسین کرمی» در گفت‌وگو با فارس درباره چینش و انتخاب سریال‌های تلویزیون در نوروز گفت: نوروز ظرفیت ویژه‌ای در رسانه ملی است که مردم توقع دارند در این ایام یک کار خوب و قوی ببینند. درست شبیه به چیزی که در ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد و آثار با توجه و استقبال بیشتری نسبت به ماه‌های دیگر سال روبرو هستند.  

وی ادامه داد: ایده پخش سریال‌های نوروزی و کیفیت آنها شبیه چیزی است که در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد با این تفاوت که ماه رمضان، ماهی معنوی است و البته از سال‌ها قبل نیز کارهای طنز برای این ماه طراحی می‌شد.

کرمی در پاسخ به این سوال که چه شد برای نوروز که بیشتر آثار طنز هستند و از فضای شاد برخوردارند، یک کار ملودرام (بر سر دوراهی) انتخاب کردید؟ نیز اظهارداشت: این ایده از سوی شبکه دو به ما ارائه شد و ما هم پذیرفتیم. درست است که شاید اکثریت مخاطبان توقع کار طنز داشته باشند، اما در این میان آثار ملودرام هم می‌توانند نیاز بخشی از مخاطبان را تأمین کنند. لذا چنین ترکیبی چیده شد که فقط قاب طنز به بینندگان ارائه ندهیم. در حال حاضر جمع‌بندی اجمالی به ما نشان می‌دهد که اتفاق خوبی برای سریال‌های نوروزی افتاده است و مخاطبان آنها را پسندیده‌اند.  

وی همچنین درباره مجموعه «نون خ» و استقبال مردم از آثاری که خارج از تهران تولید می‌شوند نیز گفت: موضوع تهران گریزی از مدتی پیش و در سال ۹۶ آغاز شده است که از جمله آنها می‌توان به آنام و دردانه‌های خلیج فارس اشاره کنم. ضمن اینکه ۶ الی ۷ سریال دیگر نیز داریم که قرار است در مراکز استان‌ها ساخته شود.  

وی تصریح کرد: دیدن اقوام، گویش‌ها و آداب و رسوم اقوام مختلف در دستور کار بوده است و ما در سال ۹۸ نیز چند کار خوب در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت خواهیم داشت که از شهرهای بزرگ خارج شده‌اندو قرار است مردمی‌تر و در شهرهای کوچک‌تر تولید شوند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.