دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

از سوی سازمان سینمایی مطرح شد

لزوم انتشار لیست دریافت‌کنندگان عیدی خانه سینما

خانه سینما

سینماپرس: با انتشار خبر دریافت عیدی یک میلیاردی خانه سینما از وزارت ارشاد حاشیه‌هایی نسبت به نحوه توزیع این مبلغ بین صنوف سینمایی شکل گرفت. هرچند که بیان برخی مسائل این انتشار را با مشکل روبه‌رو کرده و بیان این موضوع که قرار بود کارتها به افراد کم کار سال در سینما اعطا شود ممکن است سازمان سینمایی را برای انتشار در مضیقه قرار دهد.

به گزارش سینماپرس، در چند سال اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغی را تحت عنوان عیدی به خانه سینما اعطا می‌کند تا این واحد صنفی مبلغ را بین اعضای خود تقسیم کند، این عیدی هم امسال در قالب کارتهای هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به خانه سینما داده شد.

اما از همان ابتدا و با انتشار این خبر اعتراض برخی صنوف زیر مجموعه خانه سینما نسبت به دریافتی خود از این مبلغ به صورت غیر مستقیم به گوش رسید. نماینده این صنوف با واسطه قرار دادن برخی رسانه‌ها به عنوان متولی اعتراض به عیدی، نسبت به این نحوه توزیع اعتراضات خود را بیان کردند.

علی قائم‌مقامی از اعضای هیأت مدیره خانه سینما که خود خبر این عیدی یک میلیاردی را اعلام کرده بود به این اقدام واکنش نشان داد و نسبت به نحوه توزیع این مبلغ اظهار بی‌اطلاعی کرد. بعد از اینکه موضوع کمی فراگیرتر شد همایون اسعدیان، رئیس هیأت مدیره خانه سینما هم لب به سخن گشود و از اعطای این کارتهای هدیه به اعضای خانه سینما خبر داد و اینکه قرار بود این مبلغ تنها به برخی افراد داده شود.

«وی با اشاره به نحوه تقسیم این کارت‌های هدیه به صنوف مختلف گفت: تمامی اعضای چهار صنف تدارکات، بدلکاران، دستیاران فیلمبردار و دستیاران فنی صحنه و لباس این کارت‌های هدیه را دریافت کردند. آنها با حضور در محل خانه سینما و با هماهنگی شورای مرکزی کارت‌های خود را دریافت کردند و اگر کسی باقی مانده باشد در روزهای آینده کارت خود را دریافت  می‌کند.»

وی به شرح نحوه توزیع و اصنافی که کارت را دریافت کرده‌اند پرداخت و از لیستی سخن گفت که اسامی دریافت کنندگان در آن موجود است و به سازمان سینمایی داده شده‌است چرا که از همه دریافت‌کنندگان رسید دریافت شده‌است. رئیس هیأت مدیره خانه سینما اذعان داشته که «بر اساس پروتکل مالی خانه سینما و سازمان سینمایی باید گزارش  محل هزینه‌کرد تمامی پول‌هایی که از وزارت ارشاد به  خانه سینما اختصاص پیدا کرده است به این سازمان اعلام شود برهمین اساس لیست تمامی افرادی که کارت هدیه را دریافت کردند و همچنین محل هزینه شدن باقی مانده مبلغ به‌صورت مکتوب در اختیار سازمان سینمایی و حسین انتظامی قرار خواهد گرفت.»

حال که تعطیلات نوروزی به پایان رسیده و تب ماهیگیران از آبهای گل‌آلود اینچنینی فروکش کرده از سازمان سینمایی به عنوان متولی امر انتظار می‌رود که در راستای شفاف‌سازی مالی و عملیاتی این سازمان اقدام به انتشار لیست دریافت کنندگان کند. چرا که حسین انتظامی از زمان آغاز به کار خود در وزارت ارشاد عملکرد قابل قبولی در راستای شفافیت‌بخشی به عملکردهای این سازمان داشته و از زمانی که به سرپرستی سازمان سینمایی منصوب شده این نوع عملکرد را به این سازمان هم آورده است.

حال با حاشیه‌دار شدن موضوع عیدی خانه سینما لزوم انتشار لیست مذکور احساس می‌شود. هرچند که بیان برخی مسائل این انتشار را با مشکل روبه‌رو کرده و بیان این موضوع که قرار بود کارتها به افراد کم کار سال در سینما اعطا شود ممکن است سازمان سینمایی را برای انتشار در مضیقه قرار دهد، در صورتی که اعطای کارت هدیه و عیدی موضوعی مرسوم در سینما و حتی رسانه‌است و دریافت ۲۰۰ هزار تومان عیدی مشکلی از کسی رفع نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.