یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

شورای شهر تهران تصویب کرد

تغییر نام خیابان «ج» به نام جمشید مشایخی

شورای شهر

سینماپرس: لایحه دو فوریتی نامگذاری خیابان «ج» در منطقه یک تهران به نام جمشید مشایخی با ۱۵ رأی موافق و دو رأی مخالف به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

به گزارش سینماپرس، در ادامه اولین جلسه شورای شهر تهران در سال ۹۸ محسن هاشمی از ارسال لایحه دو فوریتی نامگذاری خیابان «ج» در منطقه یک تهران به نام زنده یاد جمشید مشایخی به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

احمد مسجد جامعی از موافقان تصویب این لایحه گفت: زنده یاد جمشید مشایخی جزء مشاهیر عرصه بازیگری بودند که نه تنها در عرصه بازیگری، بلکه در بسیاری از موارد انسانی و اجتماعی هم بسیاری از آلام مردم جامعه را کم کردند.

وی ادامه داد: زنده یاد جمشید مشایخی با شرکت در مجموعه سینمایی سبب ایجاد تحولی شگرف در عرصه سینما و اجتماع شدند.

احمد مسجد جامعی گفت: به علت تأثیر بزرگ این مرد در جامعه، فرهنگ و سینما واجب است طرح دوفوریتی نامگذاری خیابان «ج» به نام زنده یاد جمشید مشایخی به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

میرلوحی از دیگر موافقان تصویب این طرح گفت: طرح ارائه شده برای تصویب این خیابان نشان دهنده‌ مطالعه بر روی این خیابان است و تصویب خیابان «ج» (محل زندگی زنده یاد جمشید مشایخی) مورد تأیید خانواده آن مرحوم نیز هست.

میرلوحی ادامه داد: این کار یک کار پوپولیستی نیست و نامگذاری این خیابان به نام زنده یاد جمشید مشایخی مورد تأیید دیگر اعضای این شورا است و علت موافقت با آن، این است که این خیابان نه به اسم شهید، نه گل و نه اسم مشاهیر است.

میرلوحی ادامه داد: زودتر از این اتفاق باید تصمیم قاطعی نسبت به نامگذاری خیابان‌های تهران به نام مشاهیر ایران و بازیگران و هنرمندان تاثیرگذار گرفته شود.

مرتضی الویری در مخالفت با این نامگذاری گفت: ارائه این طرح به صورت دو فوریت در صحن شورای اسلامی شهر تهران شأن مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می‌برد.

الویری ادامه داد: نامگذاری این خیابان و ارائه لایحه دو فوریتی آن در حال حاضر چه مشکلی را در جامعه ما از بین می‌برد.

وی در پایان گفت: ارائه لایحه دو فوریتی نامگذاری خیابان «ج» به نام زنده یاد جمشید مشایخی در شرایط کنونی یک حرکت جو زده و پوپولیستی است.

در نهایت لایحه دو فوریتی نامگذاری خیابان «ج» در منطقه یک تهران به نام زنده یاد جمشید مشایخی با ۱۵ رأی موافق و دو رأی مخالف به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.