شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

عیدی وزارت ارشاد در هاله‌ای از ابهام

۷۰۰ میلیون تومان از عیدی وزارت ارشاد به سینماگران همچنان بلاتکلیف

عیدی-تراول چک

سینماپرس: سه انجمن و صنف سینمایی دیگر سهمی که از عیدی یک میلیاردی وزارت ارشاد داشتند را اعلام کردند، اما همچنان تکلیف ۷۰۰ میلیون تومان از این مبلغ مبهم است

به گزارش سینماپرس، سه صنف سینمایی دیگر به تازگی میزان سهمی که از عیدی اختصاص یافته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه سینما دریافت کرده‌ را اعلام کردند تا سرنوشت عیدی یک میلیارد تومانی سازمان سینمایی بار دیگر بر سر زبان‌ها بیفتد.

مازیار شیخ محبوبی بازرس انجمن صنفی صدابرداران و صداگذاران سینما به تازگی اعلام کرد که این انجمن ۲۶۷ عضو دارد که تنها ۷۶ کارت ۴۰۰ هزار تومانی از خانه سینما دریافت و آن را به ۷۶ نفر اهدا کردند. بر این اساس این انجمن ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کرده است.

انجمن صنفی کارگری عکاسان سینمای استان تهران نیز اعلام کرد که از این عیدی تنها هشت میلیون تومان سهم داشتند که در قالب ۴۰ کارت ۲۰۰ هزار تومانی ارائه شده است و  سهم انجمن جلوه‌های ویژه بصری نیز سه میلیون تومان از یک میلیاردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

بدین ترتیب با اضافه شدن این سه صنف، تکلیف ۲۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از عیدی یک میلیارد تومانی مشخص شده است اما همچنان سرنوشت حدود ۷۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و دیگر مسئولان در این باره هیچ توضیحی ارائه نداده‌اند و سکوت پیشه کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.