شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

دنیای هالیوود

دستمزد ۲۰ میلیون دلاری بازیگر هالیوود برای نقشی که هیچگاه بازی نکرد

نیکلاس کیج

سینماپرس: نیکلاس کیج، بازیگر صاحب نام هالیوودی برای بازی در فیلم «سوپرمن» بیست میلیون دلار دستمزد گرفت، اما هیچگاه این فیلم به مرحله ساخت نرسید.

به گزارش سینماپرس، نیکلاس کیج در سال ۱۹۶۴ در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد و نام اصلی او نیکلاس کیم کاپولا است و در درواقع «کیج» لقب وی محسوب میشود. پدر نیکلاس از تبار ایتالیایی و مادرش آلمانی لهستانی است. پدر پدربزرگ وی از مهاجرانی ایتالیایی است که به آمریکا مهاجرت کرد. فرانسیس فورد کاپولا خالق سه گانه «پدرخوانده» نیز عموی وی محسوب میشود و نیکلاس بعد از دومین اثر حرفه‌ای خود در فیلم «دختر بیشه» نام خانوادگی اش را به کیج تغییر داد تا از زیر شهرت عمویش خارج شود.

نیکولاس کیج در ابتدا دوست نداشت بازیگر شود هرچند از عهده این کار به خوبی برمی‌آمد. تاثیرات خانواده او را به سمت این هنر کشاند، چون نیکلاس معمولا تابستان‌ها را همراه عموی خود و فرزندان او سپری می‌کرد و به‌شدت تحت تاثیر آن‌ها بود.

او در یکی از خاطراتش گفته بود در بچگی یکی از همکلاسی هایش او را اذیت میکرده است نیکلاس نیز برای تهدید و ترساندن آن‌ها نقش پسر عمویش را بازی میکند و به آن‌ها میگوید که اگر نیکلاس کیج کوچک را رها نکنید برایتان گران تمام میشود؛ او آنقدر این نقش را خوب بازی کرد که کلکش گرفت و از دست آن‌ها خلاص شد.

چندی بعد در ۱۲ سالگیش پدر و مادر نیکولاس کیج طلاق گرفته و او با پدرش به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد. در آنجا پدرش او را در مدرسه‌ای ثبت نام کرد، او به تدریج بازی در نقش‌های کوچ را شروع کرد وبا فیلم‌های تغییر چهره و هواپیمای محکومین به شهرت رسید.

او در بسیاری از موارد برای نقش هایش مشکلات زیادی را تحمل میکرد برای مثال او در فیلم «مثل پرنده» دو تا از دندان‌های خود را بدون استفاده ازداروی بی حسی در آورد و در فیلم «سایه خون آشام» نیز در صحنه‌ای وجود داشت که نیکلاس باید یک سوسک را میخورد و جالب‌تر اینکه به درخواست کارگردان فیلم آن صحنه دو بار دیگر تکرار شد و نیکلاس مجبور شد سه سوسک واقعی را نوش جان کند.

نیکلاس کیج، سال‌های گذشته قراردادی امضا کرد که طی آن قرار بود ۲۰ میلیون دلار برای ایفای نقش سوپر دریافت کند، اما این فیلم هیچگاه به مرحله تولید نرسید و ساخت آن متوقف شد، اما نیکلاس تمام دستمزد را بدون اینکه حتی یک سکانس هم بازی کند دریافت کرد.

نیکلاس در سال ۱۹۹۵ برای فیلم «ترک لاس وگاس» برای ایفای نقش یک معتاد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آکادمی اسکار و گلدن گلوب دریافت کرد تا کارنامه وی بیش از پیش درخشان باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.