چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

رئیس مرکز صبا:

پدرها و مادرها به همراه فرزندان‌شان انیمیشن ایرانی ببینند

محمدرحیم لیوانی

سینماپرس: محمدرحیم لیوانی با اشاره به تعدد ساخت انیمیشن‌های خارجی، گفت: من تقاضایم این است پدرها و مادرها در نوروز تولیدات داخلی انیمیشن را ببینند و برای فرزندانشان ذائقه‌سازی کنند تا تولید انیمیشن‌های ایرانی تقویت شود.

به گزارش سینماپرس، صاحب‌نظران و کارشناسان اعتقاد دارند تلویزیون نتوانسته آن طور که بایسته و شایسته است انیمیشن‌های جذاب ایرانی تولید کند و سراسر آنتن را در اختیار کارتون‌ها و انیمیشن‌های خارجی قرار داده است. البته که برنامه‌ای هم مرکز صبا در شبکه نسیم با روایتگری شهاب حسینی و فصل جدید «شکرستان» دارد که در ایام نوروز پخش می‌شود.

محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا با اشاره به افزایش ۲۵ درصد تولید انیمیشن نسبت به سال ۹۶، تصریح کرد: ما در سال ۹۷ برنامه پنج ساله را شروع کردیم. رئیس سازمان صداوسیما و معاون سیما با پیگیری و جدیت حمایت خوبی از انیمیشن انجام دادند. ما حدود ۲۵ درصد تولیدات‌مان نسبت به سال ۹۶ افزایش پیدا کرد. ۱۲۵ ساعت برنامه تولید کردیم فکر می‌کنم قدم اول را محکم برداشتیم و حدود ۲۰ درصد هم نسبت به سال ۹۷ در سال ۹۸ تولید را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: خوشبختانه داوران پویانمایی جشنواره جام‌جم هم اعتقاد داشتند تولیدات صبا نسبت به سال‌های قبل رضایت‌بخش‌تر است. خوشبختانه کار ضعیف نداشتیم و امیدوارم با حفظ این کیفیت بتوانیم در سال ۹۸ افزایش کمّی هم داشته باشیم. ان‌شاالله در سال ۱۴۰۱ به مرز ۵۰۰ ساعت تولید در سال برسیم.

رئیس مرکز صبا با اشاره به رویکرد تولید انیمیشن پاک، تأکید کرد: رویکرد کلی ما ساخت و تولید انیمیشن پاک در دنیاست. انیمیشنی که مبتنی بر فطرت انسانی، اخلاق و نیازهای بشر در حوزه اخلاق و جامعه است. ما می‌خواهیم پرچمدار انیمیشن دینی در دنیا باشیم. این رویکرد، نگرش و چشم‌انداز آینده ماست. ما تولیداتی که انجام می‌دهیم مبتنی بر نیازهای کودک ایرانی- اسلامی است.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری اعتقاد دارند چرا آنتن در اختیار کارتون‌ها و انیمیشن‌های خارجی قرار گرفته که با فرهنگ و آداب و رسوم ما همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: قاعدتاً یک انیمیشن خارجی تولید می‌شود نمی‌تواند با فرهنگ ما یک همخوانی و هماهنگی کاملی داشته باشد. تلاش‌های بیسار زیادی در بخش آماده‌سازی و دوبلاژ انجام شده که آسیب‌های این انیمیشن‌ها کمتر بشود اما طبیعتاً با آسیب‌هایی همراه خواهند بود. تنها راه حل ما افزایش تولید داخلی است و این برنامه پنج ساله هم این اجازه را به ما می‌دهد که بتوانیم این نیازهای اعم خودمان را در داخل انجام دهیم. من تقاضایم این است پدرها و مادرها در نوروز تولیدات داخلی انیمیشن ببینند و برای فرزندانشان ذائقه‌سازی کنند تا روند تولید انیمیشن ایرانی تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.