سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

پروژه بعدی برگزیدگان اسکار را بشناسید

مراسم اسکار

سینماپرس: بعد از اعلام برندگان اسکار بد نیست نگاهی به فعالیت های آینده آنها داشته باشیم و ببینیم این افراد در آینده با چه کاری روی پرده نقره ای یا درون قاب جادویی تلویزیون می آیند.

به گزارش سینماپرس، اسپایک لی یکی از افرادی است که بعد از سال ها بالاخره توانست به مجسمه طلایی اسکار دست پیدا کند. این کارگردان سیاه پوست که خوشحالیش از این موضوع را همان شب روی سن مراسم به شدت با ساموئل ال. جکسون تقسیم کرد، قصد دارد با اولین پرواز به تایلند برود تا پروژه جدیدش را آغاز کند.

او که بعد از «بلکککلنزمن» فقط یک موزیک ویدیو برای گروه کیلرز ساخته، می خواهد فیلمی در مورد یک کهنه سرباز آفریقایی- آمریکایی جنگ ویتنام بسازد. اثری که فعلا با نام «Da ۵ Bloods» شناخته می شود. قرار است در این اثر چادویک بوزمن بازیگر سیاه پوست فیلم «پلنگ سیاه» همراه با دلروی لیندو و ژان رنو ایفای نقش کنند.

اولیویا کولمن بازیگر فیلم «سوگلی» که موفق شد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن امسال را ببرد خیلی زود با «Them That Follow» ساخته بریت پولتن به سینماها بر می گردد. اثری که قرار است در ابتدای اکران تابستان و روز ۲۱ ژوئن روی پرده برود. طرفداران بریتانیایی او اما خیلی زودتر با بازیگر مورد علاقه شان دیدار می کنند. قرار است به زودی فصل جدید سریال کمدی «Fleabag» از بی بی سی پخش شود و کولمن هم در این فصل حضور خواهد داشت. این بازیگر نسبتا پرکار در فصل جدید سریال «تاج» نتفلیکس هم حاضر خواهد بود و نقش ملکه الیزابت را در سنین بالاتر ادامه می دهد. پیشتر کلر فوی بازیگر «نخستین انسان» دیمین شزل این نقش را در جوانی ملکه الیزابت بر عهده داشت که به خاطرش انواع و اقسام جوایز تلویزیونی را برده و انتظارات از کولمن حالا و خصوصا بعد از بردن جایزه اسکار به مراتب بالا رفته است.

اگرچه بازی در نقش فردی مرکوری توانست یک مجسمه اسکار را برای رامی مالک به همراه آورد اما خودش هم خوب می داند برای تثبیت نامش به عنوان یک چهره ماندگار در عالم سینما باید آثار درخشان تری از او ببینیم. او به زودی با فصل چهارم و آخر «آقای ربات» به تلویزیون بر می گردد. نقشی که پیشتر برایش جوایز مختلف زیادی را به ارمغان آورده بود. این بازیگر مصری تبار همین طور قرار است در فیلم سینمایی «سفرهای دکتر دولیتل» به جای یک گرویل با نام چی چی صحبت کند. در این فیلم رابرت داونی جونیور نقش اصلی را ایفا می‌کند.

اسکارهای نقش مکمل امسال به بازیگران سیاه پوست رسید. نفر اول رجینا کینگ بازیگر «اگر خیابان بیل می توانست سخن بگوید» است که به زودی با اقتباس تلویزیونی از کتاب های مصور «واچمن» به قاب جعبه جادویی باز می گردد. ماهرشالا علی بازیگر سریال های «خانه پوشالی» و «کاراگاه حقیقی» هم اگرچه هنوز پروژه مشخصی ندارد اما به خاطر قرارداد با شبکه HBO احتمالا خیلی زود به تلویزیون بر می گردد. بی بی سی شنیده است این بازیگر سیه چرده یک فیلمنامه هم در دست کار دارد و ممکن است روی صندلی کارگردانی بنشیند.

اما اگر بخواهیم در مورد موفق ترین فرد شب گذشته صحبت کنیم فقط باید به یک نام اشاره کنیم: آلفونسو کوارون! کارگردان مکزیکی که توانست دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری را به خودش اختصاص دهد، یک اسکار هم به نمایندگی از کشور مکزیک برای بهترین فیلم خارجی زبان گرفت تا موفقیت های «جاذبه» را تکرار کرده باشد. کوارون سال ۲۰۱۴ بعد از درو کردن جوایز با فیلمی قبلیش، «جاذبه» سراغ یک سریال تلویزیونی به نام «باور» رفت که البته نتوانست به موفقیت آثار سینماییش برسد. او حالا دوباره می خواهد بعد از موفقیت در اسکار یک بار دیگر کار بر روی یک سریال تلویزیونی کار کند. اثری برای شبکه HBO که فعلا با نام «Ascension» شناخته می شود. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این اثر منتشر نشده و حتی تاریخ پخش حدودی آن هم معلوم نیست. با این حال می دانیم قرار است با سریالی در ژانر ترسناک مواجه باشیم که خود آقای کوارون تهیه، نویسندگی و کارگردانیش را بر عهده دارد. شنیده می شود کیسی افلک بازیگر برنده اسکار فیلم «منچستر بای د سی» نقش اصلی این سریال را بر عهده خواهد داشت.

در میان برندگان پنج جایزه اصلی، دو جایزه بهترین فیلمنامه ارجینال و بهترین فیلم به ساخته جدید پیتر فرلی، «کتاب سبز» رسید اما سازندگان این فیلم هنوز پروژه بعدی خودشان را معرفی نکرده اند.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.