سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

«تئاتر خیابانی» در «شب تئاتر» روایت می شود

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: «شب تئاتر» در چهارمین ویژه برنامه خود به مناسبت سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر به موضوع « تئاتر خیابانی و دیگر گونه های اجرایی» خواهد پرداخت.

به گزارش سینماپرس؛ دکتر رحمت امینی در این ویژه برنامه میزبان محمودرضا رحیمی، مدرس، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و سامان خلیلیان رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی خواهد بود.

تئاتر خیابانی، گونه‌ای از هنرهای نمایشی است که از متن اقشار مختلف اجتماع برخواسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود بایدها و نبایدهای زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان کرده‌اند. در تئاتر خیابانی بازیگر به دور از تمامی عناصر دست و پاگیر صحنه‌ای در تلاش است تا مخاطب خود را نسبت به موضوعی خاص به هیجان و گاه به تفکر و تعمق در آن مساله وا دارد.

سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در جریان است که شبکه چهار سیما در «شب تئاتر» هر شب ساعت ۲۳ رخدادهای این جشنواره را با حضور اهالی تئاتر پوشش می دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.