دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸

همکاری هیسپان تی وی با شبکه‎های آمریکای لاتین

نرگس محمدی

سینماپرس: به گفته مدیر امور بین الملل هیسپان تی وی، این شبکه برون مرزی در سال ۲۰۱۸ با خبرگزاری بزرگ پرینسالاتینای کوبا، یک شبکه از بولیوی و تله سور ونزوئلا که در کل آمریکای لاتین پخش دارد، تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

به گزارش سینماپرس، نرگس محمدی مدیر امور بین الملل هیسپان تی وی درباره اهمیت موضوع توزیع رسانه و مشکلاتی که در این سال ها هیسپان تی وی با آن روبرو بوده، گفت: در بحث رسانه «توزیع» نقش خیلی مهم و قابل توجهی دارد. شما اگر یک کانال فوق العاده خوب هم داشته باشید ولی نتوانید توزیع مناسبی برای جامعه هدف خود مهیا کنید، عملا به معنای این است که آن تولید محتوا به دست مخاطب نرسیده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شروه کار هیسپان تی وی ماهواره های زیادی داشتیم (ماهواره به عنوان مادر انتقال سیگنال) و متاسفانه بعد از حدود ۲ سال از شروع کار و پس از اینکه آفکام به بهانه های واهی مجوز پرس تی وی را لغو کرد و ما را از ماهواره های بزرگ، سانسور کردند این کار برای ما عملا سخت تر شد از این جهت که منبع مهم ما برای توزیع به آمریکای لاتین همین ماهواره ها بودند.

محمدی از شبکه های اجتماعی به عنوان امتیاز مثبت و مهم رسالت «توزیع» یاد کرد و افزود: البته راه دیگر «توزیع» مطالب ما بر عهده شبکه های اجتماعی است که آن هم شهریور امسال مسدود و محدود کردند. اکانت یوتیوب ما حدود نیم میلیون فالوور داشت که آن هم حذف شد و با این کار عملا راه انتقال محتوا را بر روی ما بسته اند که البته بعد از آن و با تلاش دوستان، فالورهای ما مجددا رو به افزایش قابل توجه است. به همه این موارد موضوع تحریم های ایران، کمبود بودجه و مشکلات انتقال ارز را هم اضافه کنید. ولی با وجود همه این مسائل وقتی بازخوردهای مخاطبان را می بینیم به آینده امیدوار می شویم.

وی متذکر شد: الان با وجود همه محدودیت هایی که عرض بیان کردم کانال های متعددی از کشورهایی مثل آرژانتین، کوبا، بولیوی، پرو، ونزوئلا و ... به سراغ ما می آیند و از ما درخواست مجوز پخش برنامه هایمان را دارند که این درخواست ها نشان دهنده راه درستی است که در این هفت سال با تلاش شبانه روزی به دست آورده ایم و هیسپان تی وی توانسته جایگاه مناسبی در بین سایر شبکه ها به دست آورد.

مدیر امور بین الملل هیسپان تی وی در پایان درباره تفاهم نامه های مهمی که در سال گذشته از طرف هیسپان تی وی بسته شده توضیح داد: در سال ۲۰۱۸ موفق شدیم با خبرگزاری بزرگ پرینسالاتینای کوبا، یک شبکه از بولیوی و تله سور ونزوئلا که در کل آمریکای لاتین پخش دارد، تفاهم نامه همکاری امضا کنیم که بر اساس آن مقرر شد همکاری هایی به لحاظ اشتراک محتواها و برنامه های تولید شده، تبادل مجری، پکیج های خبری و ... داشته باشیم به عنوان مثال در برهه دستگیری خانم مرضیه هاشمی مجری پرس تی وی توسط پلیس آمریکا، ما یک گزارش تهیه کرده بودیم که با هماهنگی های صورت گرفته از این شبکه ها پخش شد و یا برنامه «نبض» که با موضوع انرژی و نفت به صورت مشترک بین ما و تله سور در حال تولید است از همین تفاهم نامه نشات گرفته است. 

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.