چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

با حضور اساتید، شاعران و برگزیدگان بخش شعر و ترانه جشنواره سیمرغ؛

هشتمین دوره آموزشی «کلک خیال» برگزار شد

هشتمین دوره آموزشی «کلک خیال» برگزار شد

سینماپرس: کارگاه‌های شعرخوانی، نقد شعر و آموزش هشتمین دوره آموزشی «کلک خیال» به مدت ۳ روز با حضور اساتید، شاعران برجسته و دانشجویان برگزیده بخش شعر و ترانه جشنواره بین المللی سیمرغ برگزار شد.

به گزارش سینماپرس؛ هشتمین دوره آموزش «کلک خیال» با حضور بیش از ۲۵۰ شاعر جوان از سراسر کشور از ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

۲۵ نفر از شرکت کنندگان در هشتمین دوره آموزشی «کلک خیال»، برگزیدگان رشته شعر و ترانه از بخش ادبی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ بودند.

این دوره ۳ روزه که با حضور اعضای فعال و منتخب پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی تشکیل شد، شامل کارگاه‌های شعرخوانی، نقد شعر و کلاس‌های آموزشی بود.

در جلسات دوره «کلک خیال» دو کلاس شعرخوانی در دو بخش سپید و کلاسیک به طور هم‌زمان تشکیل شد و آثار ادب‌جویان توسط کارشناسان در این دو کارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش شعر سپید، مرتضی کاردر و مهدی اشرفی، دو تن از شاعران مطرح کشور حضور داشتند که پس از خوانش آثار توسط ادب‌جویان، این اشعار نقد شد.

مدرنیزم در شعر آزاد، ویژگی‌های مدرنیزم در شعر امروز، لزوم دوری از بیان مستقیم در شعر و همچنین اشاره به موضوعاتی که شاعران جوان از آن بهره ببرند، از جمله مباحثی بود که در این کلاس و توسط کارشناسان مطرح شد.

در بخش شعر کلاسیک، ابراهیم اسماعیلی اراضی و مریم جعفری آذرمانی، دو شاعر برجسته کشور حضور داشتند و آثار خوانده شده در این کارگاه را نقد کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.