شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

شارلاتانیسم رسانه‌ای در خدمت یک فیلم معمولی

متری شش و نیم

کیهان: یک جریان رسانه‌ای سنگین در خدمت فیلمی نه چندان خوب و مطرح قرار گرفته است!

همزمان با آغاز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، یک جریان‌سازی رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی، به سود فیلم متوسط «متری شش و نیم» شکل گرفته است. این رسانه‌ها طوری فضاسازی می‌کنند که گویی با یک فیلم شاهکار مواجه هستیم. اما بسیاری از مخاطبین جشنواره که تحت تأثیر این تبلیغات قرار گرفته و از آن استقبال می‌کنند، پس از تماشای آن و مواجه شدن با ضعف روایی و داستانی فیلم جدید سعید روستایی، از این همه جنجال و سر و صدا شگفت‌زده می‌شوند.

همچنین جریان رسانه‌ای مذکور سعی دارند تا با حاشیه‌سازی و اغراق در اصلاحیه و ممیزی فیلم، «شش و نیم متر» را برجسته کنند. این درحالی است که با این فیلم نیز مانند سایر آثار رفتار شده و مسئله خاصی برای آن به وجود نیامده است.

بنابراین، رفتارهای رسانه‌ای برای تبلیغ چنین فیلمی را تنها می‌توان یک شارلاتان بازی رسانه‌ای برای مطرح کردن این فیلم دانست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.