دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

یک کار خوب در ایام فاطمیه

هزینه بلیت این نمایش با تمایل تماشاچی دریافت می‌شود

نمایش «آه بر انکار ماه»

سینماپرس: کارگردان نمایش «آه بر انکار ماه» گفت: یکی از ویژگی‌های این نمایش مذهبی ـ تاریخی آن است که هزینه بلیت نمایش پس از تماشا و بنا به علاقه و وسع مالی تماشاچی دریافت می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نمایش «آه بر انکار ماه» به کارگردانی مهدی اسماعیلی، تهیه کنندگی علی نیکزاد و بازی امید زندگانی، میر نادر مظلومی، علی برجی، علی پاکزاد، دانیال چاووشی و سامان میرحسینی از سیزدهم بهمن ماه اجرایش را در فرهنگسرای ارسباران آغاز می‌کند.

مهدی اسماعیلی کارگردان نمایش  گفت: محور نمایش درباره ایام فاطمیه است. دغدغه‌ای که گروه ارمغان برای اجرای نمایش‌های مذهبی و مناسبتی دارد به این علت است که نسل جوان، دانشجو و جوانانی را که از این فضا دور هستند، با فضای مذهبی و آیینی‌مان نزدیک کند.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده تئاتر ما فضای معنوی است، توضیح داد: به شخصه هر چقدر به این فضاها نزدیک‌تر شدم کمک بیشتری به زندگی‌ام شده است. من با ۲۸ سال سن و دکتری تجارت جهانی علاوه بر اینکه تجارت و کار خودم را دارم. در زندگی درسی و کاری‌ام هر چقدر که موفق بودم از همین فضای معنوی بوده است. لذا این حس درونی من و گروه است که نمایش‌های مذهبی و همینطور در ایام فاطمیه به صحنه بیاوریم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه در ایام محرم هم نمایش‌هایی به صحنه برده است، گفت:‌ البته به دلیل مشکلات مالی دیگر نمی‌توانیم اتفاقات تئاتری را در ایام محرم رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای نمایش به هیچ گروهی وابسته نیستند، افزود: وقتی صحبت از تئاتر مذهبی می‌شود حرف سفارشی بودن به میان می‌آید. گروه ما اصلا در این ۱۲ سال سفارشی کار نکرده و امسال هم اینطور نیست. به همین دلیل ما سال گذشته که کار را در فرهنگسرای ارسباران اجرا داشتیم، شبی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر برای تماشای کار می‌آمدند و مخاطبان همان‌هایی بودند که توقع داشتیم بیایند و بازخورد خوبی هم طبق آمار از آنها گرفتیم.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که هزینه‌های نمایش چطور تأمین می‌شود، گفت: از بانیان شخصی البته سرمایه گذار نداریم، چون کسی دنبال سود نیست اما این را می‌توانم بگویم که وابسته به هیچ ارگان و تحت هیچ حمایت سازمانی یا نهادی نیستیم.

وی درباره نحوه انتخاب بازیگر برای نمایش گفت: من برایم مهم بود بازیگرانی که انتخاب می‌کنم فضای کار مذهبی را بشناسند، حس و حال آن را داشته باشند. بنابراین هر چقدر بازیگرانم ارتباط بیشتری با این فضا داشته باشند برای کار من بهتر است. به همین دلیل، اکثر بچه‌های عوامل تا بازیگر همه چنین ویژگی را دارند.

این کارگردان نمایش‌های مذهبی با اشاره به تفاوت ویژگی‌های این نمایش با خیلی کارهای دیگر مذهبی گفت: این تفاوت در فرم و محتوا کاملا مشهود است. در این کار حرف‌هایی زده می‌شود که دغدغه امروز جامعه ما است. اینکه اجناس گران می‌شود و در نهایت چطور تأثیرش در جامعه مشهود است، فقر در نهایت به چه چیز خواهد انجامید، همه در قالب یک روایت و داستان خاص تاریخی مستند و مستدل روایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایش هزینه بلیت از تماشاگر دریافت نمی‌کند و فقط با یک رزرو می‌توان به تماشای کار نشست، افزود: مخاطبان براساس توان مالی خود پس از دیدن نمایش می‌توانند هزینه آن را پرداخت کنند. بلیت استاندارد این کار ۳۰ هزار تومان است اما ما تصمیم گرفتیم برای اولین بار فرهنگسازی کنیم و هزینه آن را بنا به وسع مخاطب و علاقه‌مندی‌اش از نمایش پس از تماشا از او دریافت کنیم.

دیگر عوامل این نمایش علی طهرانچی طراح صحنه، حسام حیدری طراح گریم، حامد منتظر طراح صدا، سیدعلیرضا موسوی کیانی طراح نور، علیرضا جوکار مدیر صحنه، پوریا پیرهادی مسئول تبلیغات و محیا اسماعیلی مسئول روابط عمومی هستند. نمایش آه بر انکار ماه به نویسندگی سیدعلی موسویان از ۱۳ تا ۲۰ بهمن ماه هر شب ساعت ۱۹:۴۵ در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.