یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

در مراسم رونمایی از مجموعه فیلم‌های ایثار اجتماعی اعلام شد

دو فیلم درباره شهید بهشتی و شهید صنیع‌خانی تولید می‌شود

نگاتیو

سینماپرس: عضو کمیسیون هنر بنیاد شهید درباره تازه‌ترین برنامه‌های این کمیسیون گفت: فیلمنامه «پل قطور» با روایت شهید صنیع خانی نوشته شده و فیلمنامه «ساعت صفر» درباره شهید بهشتی نیز در آستانه تولید قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از مجموعه فیلم‌های ایثار اجتماعی و مستند «لسک» با حضور جمعی از هنرمندان، مدرسان و دانشجویان دانشگاه هنر و مدیران بنیاد شهید برگزار شد.

در این مراسم از فیلم‌های کوتاه «درراه مانده»، «آقای میم. الف»، «ساعت ۸ صبح»، «امروز با تو» با مضمون ایثار اجتماعی و همچنین مستند «لسک» با روایت ایثارگری‌های همسر یک آزاده دوران دفاع مقدس، رونمایی به عمل آمد.

در این نشست، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، با انتقاد از اینکه «امروز شاهد تولید نازل‌ترین آثار به بهانه رضایت مخاطب در سینما هستیم» تأکید کرد: هر اثر هنری باید رضایت و مصلحت را توأمان داشته باشد. به همین دلیل ما در بنیاد شهید ناچاریم که از آثاری حمایت کنیم که هم دارای جذابیت‌های بصری بوده و رضایت بیشتری را کسب می‌کنند و هم مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشند. وی افزود: بنیاد شهید سعی دارد با توجه به موضوع ایثار اجتماعی، زیرساخت‌های مغفول مانده از قله رفیع ایثار و شهادت را ترمیم کند؛ تولیدات هنری می‌توانند در فرآیند ترمیم این زیرساخت‌ها در حوزه ایثار و شهادت کمک زیادی کنند و بنیاد تلاش دارد که باهم فکری و مشارکت هنرمندان و صاحبان اندیشه و افرادی که دل درگرو انقلاب دارند تحولاتی را رقم بزند.

محمدتقی فهیم، عضو کمیسیون هنری بنیاد شهید نیز از تولید فیلم‌هایی درباره شهید بهشتی و زندگی بنیانگذار ترابری سپاه خبر داد و گفت: ساخت فیلم «پل قطور» داستان زندگی شهید محمد صنیع‌خانی(بنیانگذار ترابری سپاه و از فرماندهان خدمات رسانی در مناطق محروم) را در دستور داریم که نشان می‌دهد این شهید چه اقدامات مهمی برای انقلاب انجام داده است و همچنین فیلم‌نامه «ساعت صفر» با محوریت شهید بهشتی و حادثه تروریستی هفتم تیر به‌زودی به مرحله تولید خواهد رسید.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.