یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

معاون سیما در نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر:

مصرف کننده و سرمایه گذار این متاع فرهنگی هستیم

مرتضی میرباقری در نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر

سینماپرس: معاون سیما گفت: ما پیام عظیمی برای مطرح کردن داریم که باید در ساختارهای چابک‌تر و سریع‌تر از آن‌ها استفاده کنیم.

به گزارش سینماپرس؛ دکتر مرتضی میرباقری در نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر گفت: رسانه ملی صدای انقلاب و جمهوری اسلامی است و در همه حوزه ها و ساختارها تلاش می کند تا این صدا را رسانه ای کند و این مهم را در سیاست گذاری برنامه ریزی و برنامه سازی در قالب های مختلف نظیر فیلم، سریال، مستند و پویانمایی دنبال می کند.

معاون سیما گفت: ما پیام عظیمی برای مطرح کردن داریم که باید در ساختارهای چابک‌تر و سریع‌تر از آن‌ها استفاده کنیم.

دکتر میرباقری اظهار داشت: ساختار نماهنگ به دلیل چابک و کم هزینه بودن و تسریع در انتقال پیام ظرفیت هنگفتی است و ما در شبکه های ملی و استانی خواهان آن هستیم.

وی ادامه داد:این ساختار ظرفیت خوبی برای انتقال معارف و مقاصد انقلاب و جمهوری اسلامی است و می تواند نیاز شبکه های صداوسیما را در مناسبت های فراوان کشور مرتفع کند.

میرباقری همچنین با ارائه پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی برای این جشنواره تصریح کرد: معاونت سیما آمادگی سرمایه گذاری و تقویت جدی این هنر را دارد تا در جشنواره دوم گزارش نتایج آن را به متولیان این هنر و مردم ارائه دهد.

معاون سیمای جمهور اسلامی ایران با اشاره به برنامه های استعدادیابی سیما گفت: پخش برنامه ای در زمینه استعدادیابی از دیگر حمایت های سیما است.

وی افزود: این ساختار به دلیل زمان کوتاه هم مورد استقبال فضای مجازی است و همچنین می تواند جایگاه مستقلی را در شبکه های تلویزیون برای خود باز کند و همچون همزه وصلی برای تمامی برنامه ها عمل کند.

میرباقری تاکید کرد:امروز در ساختارهای مختلف سیر تکاملی طی کرده ایم و به بلوغ رسیدیم و بیش از ٨٠ درصد مردم بیش از ٣ ساعت در روز بیننده تلویزیون هستند.

وی با اشاره به برخی فضاسازی ها در خصوص خدشه دار کردن آمار بالای مخاطبان و فراگیر بودن رسانه ملی تصریح کرد:طبق نظرسنجی مرکز آمار هم نود و یک درصد مردم کشور برنامه های تلویزیون و رسانه ملی را دنبال می کنند.

در این مراسم از مجید زین العابدین مدیر شبکه یک به دلیل ارسال نماهنگ «ایران»، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو به دلیل ارسال نماهنگ «مقاومت»، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم به دلیل ارسال نماهنگ «زندان»، جلال غفاری مدیر شبکه افق به دلیل ارسال نماهنگ «ای باران»، تجلیل شد.

گفتنی است مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما تندیس خود را به دختر شهید قاضی خانی از شهدای مدافع حرم اهدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.