چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

شبکه افق به دنبال قهرمانان سینمای ایران می‌رود

مستند سینمایی «قهرمان من کو؟»

سینماپرس: مستند سینمایی «قهرمان من کو؟»، پنجشنبه ۴ بهمن ماه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش سینماپرس، مستند سینمایی «قهرمان من کو؟» درباره قهرمان پروری و خصوصیات این مساله در سینمای ایران، پنجشنبه ۴ بهمن ماه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

قهرمان‌سازی یکی از خصوصیات سینمای غرب به‌ویژه هالیوود به شمار می رود، خصوصیتی که به ژانری مستقل در سینما هم تبدیل شده و می‌توان فیلم‌های بسیاری را برشمرد که هدف از ساخت آن‌ها، نشان دادن یک قهرمان غربی برای نجات دنیا بوده است.

مستند سینمایی «قهرمان من کو؟» روایتی است کارشناسانه، صریح و شفاف درباره این مساله، اینکه چرا سینمای ایران قهرمان شاخصی ندارد و چرا سینماگران این موضوع را به‌عنوان یک دغدغه مهم تلقی نمی‌کنند.

در بخش‌های مختلف این مستند شاهد گفتگو با برخی از فیلمسازان، اساتید دانشگاه و منتقدان سینما همچون رضا میرکریمی، اردشیر صالح پور و جبار آذین درباره همین موضوع هستیم، همچنین به این مساله پرداخته می‌شود که نبود شخصیت پردازی کامل و جامع در آثار سینمایی کشورمان در مورد قهرمانان به‌عنوان عامل اساسی و تعیین‌کننده داستان فیلم‌ها، یکی از معضلات فیلم‌های ایرانی به شمار می‌رود.

محمد دیندار تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند سینمایی را بر عهده داشته است.

«قهرمان من کو؟» را می توانید پنجشنبه چهارم بهمن ماه ساعت های ۱۸ و ۲۳ از شبکه افق تماشا کنید، تکرار آن هم برای پخش در ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.