شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

به لطف گیشه چین و شرق آسیا

صعود «آکوامن» به جایگاه هفتمین فیلم پرفروش ۲۰۱۸ / ادامه اکران در داخل و خارج امریکا

 فیلم «آکوامن»

سینماپرس: مجموع فروش فیلم سینمایی «آکوامن»‌ در امریکای شمالی و بازارهای جهانی تا روز یکشنبه و در کمتر از یک ماه از آغاز اکران به رقم یک میلیارد دلار می رسد.

به گزارش سینماپرس به نقل از فوربس، در حالی که «آکوامن» فروشش را در بازار داخلی آمریکا از مرز ۲۷۰ میلیون دلار عبور داده و انتظار می‌رود چهارمین تعطیلات آخر هفته‌اش را با رسیدن به رقم ۲۸۹ میلیون دلار به پایان ببرد، و در حالی که در بازار جهانی در مجموع تا روز پیش ۹۸۰ میلیون دلار فروش داشته، انتظار می‌رود این فیلم زودتر از آنچه تصورش می‌رفت به فروش یک میلیارد دلاری دست یابد.

به این ترتیب این فیلم تا پایان هفته (یکشنبه) که ۲۴ روز از اکرانش می‌گذرد، به این حد از موفقیت دست خواهد یافت.

این در حالی است که «حماسه کولی» نیز فروشی ۷۰۰ میلیون دلاری را ثبت کرد.

«آکوامن» محصولی از کمپانی برادران وارنر و دی‌سی، تنها پنج‌شنبه و جمعه با فروش ۸۵.۴ میلیون دلار دیگر در بازار بین‌المللی، پیش رفت. این پیش از آن است که ایتالیا این فیلم را به مناسبت سال نو در سینماهایش به نمایش درآورد و ژاپن نیز قرار است از ۸ فوریه میزبان این فیلم شود.

در همین حال چین از کشورهایی است که به نمایش فیلم ادامه می‌دهد و تا اوایل فوریه میزبان آن در سینماهایش خواهد بود. تاکنون ۲۶۰.۴ میلیون دلار از فروش این فیلم در چین به دست آمده و فیلم را به ششمین فیلم پرفروش خارجی سراسر تاریخ چین بدل کرده است.

این فیلم در عین حال پرفروش‌ترین اثر کمپانی «دی‌سی» است که در چین، اندونزی، هند، مالزی، تایلند و ویتنام به نمایش درآمده است.

تا به امروز «آکوامن» به هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ در سطح جهان بدل شده است.

در همین حال «حماسه کولی» نیز به فروش موفق خود ادامه داده و با فروش ۷۰۲ میلیون دلار پس از ۱۰ هفته نمایش، زندگی «فردی مرکوری» را با موفقیت برپرده‌ها نگه داشته است. این فیلم هفتمین فیلم پرفروش کمپانی فاکس اینترنشنال در طول تاریخ بوده است و به‌زودی به نظر می‌رسد بتواند «روزهای مردان ایکس؛ آینده گذشته» را پشت سر بگذارد و مقام ششم را از آن خود کند.

به نظر می‌رسد «آکوامن» بتواند بیش از دیگر فیلم‌هایی که یک ابرقهرمان در آن به تنهایی بار فیلم را برعهده دارد جلو برود. تاکنون «آیرون من ۳» یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار و «پلنگ سیاه» یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار فروش داشته‌اند. فروش «زن شگفت‌انگیز» نیز ۸۲۱ میلیون دلار بوده است. «محافظان کهکشان ۲» نیز فروشی ۸۶۹ میلیون دلاری را ثبت کرد.

منتقدان بخش مهم موفقیت «آکوامن» را مرهون کارگردانی جیمز وّن می‌دانند که دیدگاه‌های متفاونی برای خلق این شخصیت کلاسیک کمیک به فیلم تزریق کرد. وی در جریان تور معرفی این فیلم از کمپانی تشکر کرده بود که اجازه داده است تا او نظرات خودش را خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌شد، پیش ببرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.