چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

برنامه روزهای ششم و هفتم جشنواره تئاتر رادی

جشنواره تئاتر اکبر رادی

سینماپرس: روزهای ششم و هفتم نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی شاهد اجرای ۲ مونولوگ و چهار نمایشنامه خوانی است.

به گزارش سینماپرس، مونولوگ «آرسنیک» نوشته و کار جواد واحدی همت در بخش مسابقه مونولوگ جشنواره از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه به مدت ۳۵ دقیقه و مونولوگ «ناگهان عباس» نوشته پویا شهرابی و کارگردانی حمزه زارعی نیز روز پنجشنبه ۲۰ دی ماه از ساعت ۱۵ به مدت ۴۰ دقیقه در تالار ناظر زاده کرمانی مجموعه ایرانشهر روی صحنه می روند.

روزهای ششم و هفتم نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی در بخش مسابقه نمایشنامه خوانی نیز شاهد خوانش چهار نمایشنامه است. تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر در روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه میزبان خوانش نمایشنامه «پایین گذر سقاخونه» به کارگردانی فرزاد آیتی از ساعت ۱۷ به مدت ۵۵ دقیقه و «مرگ در پاییز» به کارگردانی پریسا محسنی از ساعت ۱۹ به مدت ۴۰ دقیقه است.

همین تالار در روز پنجشنبه ۲۰ دی ماه نیز میزبان ۲ برنامه نمایشنامه خوانی «کاکتوس» به کارگردانی زهرا کولیوند از ساعت ۱۷ به مدت ۵۰ دقیقه و ساعت ۱۹ «مرگ در پاییز» به کارگردانی حجت کبریایی به مدت ۴۵ دقیقه است.

رونمایی از هفت کتاب منتشر نشده اکبر رادی

هفت اثر از مجموعه آثار منتشر نشده اکبر رادی به نام های «گزارش یادداشت های یک کارمند»، «افسانه دریا»، «میان در و چند داستان دیگر»، «مسخره»، «از دست رفته»، «مردی کنار رود»، «ماهیگیران دریا و کنار حوض» که به کوشش بهروز محمودی بختیاری و زیر نظر حمیده بانو عنقا، چاپ و منتشر شده در مراسمی با حضور حمیده بانو عنقا، آرش رادی، بهزاد صدیقی، بهروز محمودی بختیاری، مجید شمس الدین، مریم معترف، محمد چرمشیر و تعدادی از هنرمندان و اهالی قلم روز سه شنبه ۱۸ دی ماه در تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر تهران رونمایی شد.

هفت جلد  کتاب های منتشر نشده از آثار اکبر رادی به کوشش بهروز محمودی بختیاری تصحیح و منقح و زیر نظر انتشارات خاموش منتشر شده است.

ادامه کارگاه های نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی

کارگاه های کارگردانی و بازیگری هادی مرزبان و مهدی کوشکی برگزار می شود.

در هفتمین روز از نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، کارگاه کارگردانی رویکردهای نوین با آثار اکبر رادی در کارگردانی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۲۰ دی ماه در تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر تهران توسط هادی مرزبان برگزار می شود. همچنین در همین روز و در تالار یاد شده کارگاه بازیگری مواجهه با نقش در نمایشنامه های اکبر رادی از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ توسط مهدی کوشکی برگزار می شود.

بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره به شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی معتبر اهدا می شود. همچنین متقاضیانی که تا کنون موفق به حضور و ثبت نام در کارگاه مذکور نشده اند می توانند با مراجعه به محل برگزاری کارگاه نسبت به تحویل مدارک، ثبت نام و شرکت در کارگاه اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.