سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

معاون صدای رسانه ملی:

مکلف به تدارک سبد شنیداری مخاطب هستیم / بنگاه‌های اقتصادی پای خود را از این محدوده بیرون بکشند

حمید شاه آبادی

سینماپرس: مراسم رونمایی از پایگاه جامع کودک "ایران صدا" و تجلیل از برنامه سازان حوزه کودک با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل از برنامه سازان حوزه کودک و رونمایی از پایگاه جامع کودک «ایران صدا» امروز سه‌شنبه ۱۸ دی ماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

حمید شاه‌آبادی معاون صدا، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شیده معاونی، گیتی خامنه، منوچهر والی‌زاده، عذرا وکیلی، مسعود فروتن، علی فروتن، حمید گلی از جمله حاضران این مراسم بودند.

حمید شاه آبادی در ابتدای این مراسم تصریح کرد: هرگاه اسم رادیو می‌آید ما فکر می‌کنیم یک دستگاه گیرنده وجود دارد که باید همه محتوا را از این دستگاه بشنویم.

وی ادامه داد: محتوای صوتی اما محدود به این دستگاه نیست و فضا تغییر کرده است. در این فضا اگر ما خود را به رادیو محدود کنیم عقب مانده‌ایم.

شاه‌آبادی درباره رونمایی از پایگاه جامع کودک ایران صدا عنوان کرد: این پایگاه برای بهره بردن از محتوایی است که از آنها خاطره داریم و این محتوا گذشته نسل قدیم را با زبان امروز برای نسل جدید عرضه می کند.

وی تأکید کرد: باید امروز برای تربیت شنونده جدید رادیو تلاش کنیم تا قوه خیال او را از طریق شنیدن تحریک کنیم.

شاه آبادی ادامه داد: صدای جمهوری اسلامی امروز خود را مکلف به تدارک سبد شنیداری مخاطب می‌داند. اگر از پیشکسوتان و متخصصان حوزه ارتباطات و کودک به طور کامل و جامع استفاده نکنیم و دوستان قدم‌های رو به جلو را طی نکنند دچار مشکل خواهیم شد.

معاون صدا تصریح کرد: حوزه کودک حوزه‌ای تخصصی است و همگان باید برای این حوزه خلاقانه حرکت کنند و آن‌ها که تخصص ندارند مخصوصا بنگاه‌های اقتصادی پای خود را از این محدوده بیرون بکشند. ورود دستگاه‌ها، افراد و شرکت‌ها که کودک را قلک می‌بینند و به دنبال پول درآوردن از او هستند. می‌بینید که حتی در پیام‌های بازرگانی هم وقتی برنامه‌ای برای کودک است این آگهی‌ها براساس سود خود پیش می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.