سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

اخبار جدید از ساخت دومین سریال عظیم تلویزیون/ آغاز ضبط سریال حضرت موسی (ع) از سال آینده

جمال شورجه

سینماپرس: کارگردان سریال حضرت موسی (ع) گفت: بعید می دانم فیلمبرداری امسال آغاز شود. به محض عقد قرارداد ما حداقل پنج یا شش ماه برای مراحل ابتدایی پیش تولید زمان نیاز داریم. به همین منوال نیمه های سال آینده سریال موسی کلید خواهد خورد.

جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون درخصوص آخرین روند ساخت سریال حضرت موسی (ع) گفت: در حال حاضر تمامی مراحل ابتدایی برای شروع پروژه مهیا شده و مهمترین بخش پروژه یعنی بستن قرارداد با صدا و سیما باقی مانده است.

وی در همین راستا ادامه داد: بستن قرارداد در چنین مجموعه‌های عظیمی مهمترین بخش یک پروژه است. در حال حاضر احمد میرعلایی تهیه کننده سریال حضرت موسی (ع) این ماموریت سنگین و سخت را بر عهده داشته و طی جلساتی در صدد عقد نهایی قرارداد با صدا و سیما است. به محض اینکه این قرارداد بسته شود می‌توانیم اعلام کنیم که موسی (ع) آغاز شده است.

فیلمنامه سریال موسی (ع) نوشته فرج‌الله سلحشور است/ضبط ۵۵ قسمت را از سال آینده آغاز می‌کنیم////////////////////دوشنبه

کارگردان فیلم "یاس های وحشی" درباره نگارش فیلمنامه سریال حضرت موسی (ع) تاکید کرد: نگارش فیلمنامه به طور کامل به اتمام رسیده است. این سریال بین ۵۲ تا ۵۵ قسمت ساخته خواهد شد و نگارش تمامی این قسمت ها به اتمام رسیده است. این فیلمنامه براساس متن اصلی نوشته فرج الله سلحشور توسط سعید بهمن پور بازنویسی و به پایان رسیده است. البته نظراتی را تلویزیون در قبال فیلمنامه داشته که در فیلمنامه اعمال شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: به امید خدا به محض اینکه قرارداد رسمی منعقد شود ما به دنبال لوکیشن‌ها خواهیم گشت و همچنین گفت‌وگو با بازیگران را آغاز می‌نماییم. درقبال انتخاب بازیگران هم یک گروه و تیم تخصصی این فرایند را در قالب سایتی تخصصی برنامه ریزی خواهد کرد. این انتخاب در دو مرحله شکل خواهد گرفت. بازیگران عزیز در سایت ثبت نام می کنند و بعد از عبور از مرحله اول برای تست حضوری تشریف می آورند.

مشاور سریال یوسف پیامبر (ع) درباره ساخت و طراحی دکور سریال حضرت موسی (ع) اضافه کرد: مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه و لباس این پروژه تیم بسیار حرفه‌ای دارد که به زودی ببرسی‌های مورد نیاز را انجام خواهند داد که تا چه حد این طراحی به صورت کامپیوتری است و تا چه حد طراحی فیزیکی خواهیم داشت.

وی در همین راستا ادامه داد: در ابتدا قرار بود شهرک سینمایی برای ساخت دکور سریال در نظر گرفته شود اما فعلاً صبر کردیم تا سازمان مکانی را تعبیه کند و اگر در نهایت مکانی مناسب شکل نگیرد به سراغ دکورهای سریال حضرت یوسف (ع) خواهیم رفت که البته نزدیک به ۳۰ درصد کار ما را جلو خواهد برد.

این کارگردان پیشکوست سینما و تلویزیون درباره زمان کلید زدن پروژه حضرت موسی (ع) خاطرنشان کرد: بعید می دانم فیلمبرداری امسال آغاز شود. به محض عقد قرارداد ما حداقل پنج یا شش ماه برای مراحل ابتدایی پیش تولید زمان نیاز داریم. به همین منوال نیمه های سال آینده سریال موسی کلید خواهد خورد.

*میزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.